דף הבית / משבר עולמי / משהו גדול יותר מצעצועים

משהו גדול יותר מצעצועים

חכמת הקבלה אומרת שנכנסנו לשלב חדש, שבו אנחנו מגלים את השגיאה שלנו ואת הרע שמסתתר בנו, האגואיזם האנושי. מצד אחד, הוא הוביל אותנו למצב גרוע מאוד, ומצד שני, טוב שזה מתגלה. נקווה שבזכות המאמצים שלנו נוכל לעזור לכלל האנושות להבין את המצב, לקבל החלטות נכונות ולעבור לדרך אחרת.

אם נצליח, החל מרגע השבירה הזה, נוכל להתפתח בהצלחה, בדרך טובה, ונמלא את עצמנו לא בתענוגים מה"צעצועים" שבהם שיחקנו עד עכשיו, אלא במשהו נצחי, שלם. אנחנו נגיע להרמוניה בינינו והרמוניה עם הטבע, שזהו בעצם המצב שתואם לדרגת האדם שלנו. אנחנו נתחיל לפתח ולהעלות את עצמנו מעל לקיום הגשמי הזה, שבו שקענו היום עד מעל לראשינו, כשאיננו רואים שום דבר מסביבנו ואיננו חושבים על משמעות החיים.

יש משהו נעלה יותר מהדאגה על איך להתמלא בתענוגים בקיומנו הקצר. אנחנו יכולים להשיג דרגה גבוהה יותר, עוד בחיים האלה, וגם לאחריהם נמשיך להתקיים במימד אחר.

חכמת הקבלה אומרת שהיום, לאחר ההתפתחות הגשמית בדרגות הדומם, הצומח והחי, אנחנו עולים לדרגת המדבר. ההתפתחות הזאת החלה מהמפץ הגדול, כשניצוץ קטנטן של אנרגיה רוחנית פרץ ליקום ויצר כאן את כל החומר. האנרגיה הזאת נתנה לחומר את הדחף הראשוני להתפתחות, והיא גם ממשיכה לפתח אותו הלאה.

אך בשלב האחרון, במעבר מדרגת החי לדרגת המדבר, אנחנו צריכים לצרף להתפתחות את ההכרה וההבנה שלנו. אנחנו צריכים בעצמנו לבנות את מנגנון האנליזה והסינתזה של כל המציאות: מה קורה כאן, איפה אנחנו נמצאים, מי אנחנו, מהו היחס שלנו לחיים.

הרי הפעם לא מדובר על עלייה גשמית. אנחנו לא משתנים בגוף, כמו במעבר מהדומם לצומח ומהצומח לחי. אנחנו משתנים בכל המהות שלנו. אנחנו צריכים לעלות לדרגת האדם, בדומה לכוח העליון הכללי של הטבע. אנחנו ניצבים בפני שלב חדש של התפתחות התודעה, ההתפתחות הפנימית של האדם.

ובמיוחד אנחנו צריכים לחשוב על איך אנחנו צריכים להרחיב את התפיסה שלנו, את היחס שלנו לטבע, איך להתחיל להכיר את התוכנית שלו ולקחת חלק הכרתי ופעיל ביישומה, כיצד להשיג את כל ה"מנוע" הענק הזה שמניע את תהליך ההתפתחות ומכוון אותו למטרה מיוחדת ונעלה. אנחנו צריכים לראות שאנחנו מהווים את אותו החלק של הטבע שצריך עכשיו לעלות למדרגה חדשה.

ולכן, לעניות דעתי, אנחנו חיים בזמן מיוחד ונפלא. אם רק נצליח לפקוח את עינינו, להמיס את ליבנו, להרחיב את ההכרה והתודעה, נוכל לבצע את העלייה הזאת במהירות ובהצלחה. אבל אם נמשיך במשחקים שלנו, כמו ילדים לא ממושמעים – יש לטבע הרבה דרכים להפעיל עלינו לחץ, גם לחץ אכזרי, שיאלץ אותנו לעבור את שלב ההתפתחות הנוכחי שלנו דרך רצף של אסונות. נקווה שנבחר בדרך הקצרה והטובה.
ידיעות קודמות בנושא:
האגואיזם מתקרב לקו הסיום
האבולוציה של התודעה
להתעלות מעל לבעיה, כדי לפתור אותה

One comment

  1. כמה שאתה צודק אין לנו שום אפשרות לברוח ממה שמוטל עלינו, אפילו אם אנחנו רוצים לפעמים ללכת למקום רחוק ולא לעשות כלום ולחיות את החיים הכי פשוטים מבלי לבקש כלום זה כבר לא ניתן אנחנו נמצאים במצב שאין לנו החלטה ואם משהו צריך לקרות אז הוא יקרה ורק ע"י שינוי חשיבה ולימוד ואחדות אנחנו נצליח לשנות את המצב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest