דף הבית / נשים / השאלות הנצחיות של נשים…

השאלות הנצחיות של נשים…

dsc01516_70.JPG

שאלה: מה לעשות לאישה ללא ילדים ובעל, אבל יש לה נקודה שבלב? אין לי חשק לקבל אור רק דרך הבעל, היתי רוצה לשאוף לכך בעצמי. האם כאישה אני צריכה לעמוד בשורה שניה?

תשובה: יש לכן את אותן יכולות כמו לגברים: תלמדו, תשתתפו בהפצה – וזה יביא אתכן לגילוי הבורא. ברוחניות אין אפליית נשים. לכל אחד – הנשמה שלו וסולמות רוחניים משלו. הכל מוכן לכל מאמץ של האדם, לתקנו ולהעלותו.

הבעיה היא שהנשים חושבות יותר על אי-שוויון מאשר על תיקונן וזה עוצר אותן. כל השאלות האלו הן לא יותר מאשר תלונות לבורא ותירוצים אגואיסטיים לא לעבוד בעבודה רוחנית אמיתית בלכוון את כל המחשבות והרצונות להשתוות לבורא, ולא לתבוע אותו על בריאתך כאישה. תראו את השאלות הדומות שחוזרות על עצמן, כך האגואיזם תופס את הנשמות של הנשים!

שאלה: האם יכולה אישה להיות תלמידה? איך זה מתבטא במציאות?

תשובה: מלבד איחוד בקבוצה, הנשים עוברות את הכל כמו הגברים.

שאלה: שלום לרב לייטמן! הוריי הם תלמידים נאמנים שלך. התחלתי פתאום להתעניין בקבלה, לשמוע אותך כל הזמן בבית. עכשיו אני חיה לבד ועצמאית בירושלים ושום דבר אחר חוץ מלשמוע אותך ברקע אחרי עבודה לא מעניין אותי. אני כולי בזה, אבל לצערי אני מרגישה שאני לא עושה שום דבר מעשי, ואפילו לא מתקדמת, במין מצב קפוא בחיים. אני נמצאת בסביבת אנשים שגם ההפצה שאני מנסה לעשות בעדינות לא מתקבלת בכלל. אז מה עוד אפשר לעשות מועיל כדי להרגיש איזושהי התקדמות או לפחות בירור המצב שבו אני נמצאת?

תשובה: אני מאוד שמח שחזרת "הביתה". מה לעשות? להרגיש שאת קשורה לתנועה, לתיקון , להצטרף להפצה, להגיע להרצאות (כל יום שלישי ב-19:30) ולארועי הקהילה.

שאלה: אני יודעת שרק הגבר יכול להשפיע והאישה שהיא מסמלת את המלכות – רק לקבל. אבל האם באיזושהי צורה היא כן משפיעה עליו? האם האור המקיף שהיא מקבלת מהקבוצה מגיע ומשפיע גם עליו?

תשובה: שאלות על שוויון הנשים הן נצחיות! כלומר עד גמר התיקון. כלפי הבורא, התיקונים, חופש הבחירה ואפשרויות התיקון – כולם שווים. אי השוויון הוא רק בנקודות הפתיחה שלנו (הטבעיות): לכול אחד שורש נשמה משלו בנשמת האדם המאוחדת. אך לחזור לשם ושם ליצור שלווה לכולם, כולם חייבים. ולכולם נותנים תנאים שווים. בעזרת התיקון של עצמנו אנו מתקנים את כולם, מכיוון שכולם קשורים אף בניגוד לרצונם.

שיחות על התפתחות רוחנית של נשים: 1, 2, 3, 4 – חלק 1, חלק 2.

6 comments

  1. לרב לייטמן היקר שלום,

    לתגובה הנצחית של אביב , הנה זה בא…..

    לאחר כל כך הרבה שנים של דיכוי אפשר להתייחס לנשים בסבלנות.

    אין פלא שאנחנו שואלות ככה ורוצות "שוויון".

    כי ההיסטוריה הגברית הוציאה את האישה מעצמה וממעגל החיים.

    ולכל הנשים….. תמשיכו תתקדמו אלוהים רוצה אותכן איתו….. גם כן!

    באהבה לכולן….וכולם…Wink

  2. לאביב מעיין

    הייתה לך תגובה פעם בה כתבת
    אולי מספיק להתבכיין ולהתלונן…?!
    באהבה.

  3. יש לי רעיון כיצד לעזור לנשים להתגבר על תחושות האי שוויון והקיפוח שהן חשות , אני שם לב לזה בכל מקום .
    אולי כדאי לנשים(גם לגברים) בנוסף על לימוד הקבלה לצפות
    בסרטי טבע , כן פשוט סרטי טבע שמראים בע"ח ממשפחת היונקים
    או אפילו על קופים (ape ), זה יעזור .

  4. לאנונימי,

    הרי זה ברור , הפוסל במומו פוסל, כמו שלמדנו בימים האחרונים, כל העולם נמצא בתוכי ואין מציאות כלל ולהיפך, שזה ממש פנטסטי, וכשכתבתי על התבכיינות התכוונתי קודם כל לעצמי.  גם הפעם , התכוונתי לעצמי. גם כמו הרב לייטמן יש לי מעט סבלנות לשאלות שלי ולשאלות של אחרים כדי למצוא תרוצים למה לא לעבוד. צריך להעיז, ללכת קדימה , להיות אמיצים, וגם להשתתף בבלוג ולצאת החוצה כדי שאנשים יגידו לך דברים ואולי כך גם אתה משפיע על אחרים. מיותר לציין שהרב לייטמן , עם כל מה שכתבתי הוא הגיבור האמיתי של חיי. באהבה

  5. כאישה רוחנית אני מציעה לכל הנשים להיות עזר כנגדו, אנו אמורות לעמוד מאחור ולדחוף,לתמוך ולאהוב ללא כל תנאי כך נוצר חיבור אמיתי שמתחיל אצלנו במשפחה ומכאן להוציא אותו החוצה,  לדעתי לאישה יש כוח עצום להשפיע                                                       

  6. לרב לייטמן שלום .
    אני עוקבת אחרי השידורים שלך בדבקות. מאז היות צעירה מאד אני זוכרת תמיד שהיו לי תובנות שאנו בני האדם מחוברים בחוט של אור ידעתי זאת בודאות התייעצתי עם הורי והם לא הבינו מה קורה לי לכן הפסקתי לשאול .

    אני בתהליך ארוך של חיבור לבורא מקוה שאצליח אני מטפלת הוליסטית מטפלת באנשים ויודעת שזה היעוד שלי בחיים ,למרות שיש בי עייפות בגוף הגשמי אני ממשיכה לדבוק בבורא והדמות לו לפעמים אני עוברת יסורים ממש בנפש ויודעת שזו הדרך להגיע לרוחניות אמיתית ומקבלת הכל באהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest