דף הבית / נשים / תפקיד האישה בתיקון העולם

תפקיד האישה בתיקון העולם

השבוע התכנסו כאלף נשים מרחבי ישראל גג בניין העמותה שלנו "בני ברוך – קבלה לעם", ועל המסכים סביבן נראו עוד אלפי נשים מכל יבשות העולם שהשתתפו בכנס באופן וירטואלי.

נושא הכנס היה "תפקיד האישה בתיקון העולם" וזכיתי להעביר הרצאה קצרה במסגרת האירוע, אבל השאלה היא רטורית.

העולם מתקיים רק בזכות האישה, כמו שמשבח ספר הזוהר: "לזאת ייקרא אישה, שאין עוד כמותה, הכבוד של הבית" (בראשית ב'). בית זה לא רק ארבעה קירות, סדר וארגון, הולדת ילדים, גידולם, חינוכם ודאגה בלתי פוסקת לכל פרט קטן, בית זה כל העולם. לעצב את העולם, לשמור ולקיים את הסדר שלו במופתיות יכולות רק נשים.

כשם שרוב הגברים לא יכולים בלי דמות אישה קרובה: אימא, רעיה, אחות, מחנכת, כך גם העולם לא יכול להתקיים בלעדי הנשים. בלעדיהן הבית יתפרק. גם לגבר יש תפקיד ייחודי בבריאה, אבל נשים הן ששולטות בעולם, גם ברצון הגברים. הבעיה של נשים בדורנו היא שהן לא רוצות לקבל על עצמן במלוא הכוח את תפקידן הייחודי. אם נשים יאמינו בעצמן וביכולתן, אז גם הקשוחים שבגברים יכניעו את עצמם כלפיהן וישמעו בקולן. נשים לא ינצלו את המצב סתם רק כדי לשלוט, אלא הן ידעו להנהיג את העולם בחכמה. להביא את הבית של כולנו למקום טוב יותר.

הייתי יוזם קורסים ומלמד נשים איך לקחת את המושכות בשתי ידיים ולהוביל את כולנו לחיים טובים יותר. במקביל להבנת כוחן, ייחודיותן ותפקידן במערכת הטבע, ללמד אותן איך לתקן את העולם. מקורס כזה אישה תצא בידיעה ברורה שבה תלויה הבאת העולם לאיזון במלוא מובן המילה. אני משוכנע שלקורס כזה תהיה הצלחה מסחררת.

בשלב המתקדם של הקורסים הייתי מעמיק ומסביר את הרעיון שמאחורי האמרה "בזכות נשים צדקניות יצאו ישראל ממצרים". אישה צדקנית היא אישה שיודעת צדק מהו, מכוונת לתוכנית הבריאה, ממוקדת למטרה לשמה נבראנו: להיות כמשפחה אחת ולגלות בתוכנו את הכוח העליון האחד. אישה צדקנית היא מי שתדע איך לאזן את עצמה, להתעלות מעל האגו ולדעת לתקשר עם כל הנשים בסביבתה וברחבי העולם, להתקשר נכון לכוח הגברי ולנתב את כולם יחד לצאת מ"מצרים", מהשליטה הגשמית של פרעה הוא האגו שמולך בנו, אל "ארץ ישראל", אל הרצון הרוחני להיות ישר-אל, בדומה לכוח העליון, הבורא הטוב והמיטיב.

שימח אותי לראות בכנס כל כך הרבה נשים מסורות שמתחילות להתעורר לתפקידן הרוחני, אבל בשלב זה לנשים נעים לשמוע על ייעודן והן עדיין לא נרתמות למלא אותו בכל כוחן. לכן אחזור על דברי הנביא: "נשים שאננות, איך אתן שוקטות? איך אתן יושבות שלא להתעורר בעולם? קוֹמְנָה, ותשלוטנה על הגברים" (ספר הזוהר, ויקרא).

Shirley RaphaeliNoa AvidarTali Amsalem

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest