דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תתחילו לחיות ברוחניות

תתחילו לחיות ברוחניות

כשאנחנו מתקדמים בדרך הרוחנית ונמצאים בכל מיני מצבים שונים, אנחנו דומים לתינוקות: איננו יודעים כיצד להתפתח, מה קורה איתנו, ובכלל, מבולבלים. רואים את זה על ילדים קטנים: הם מוכנים לקבל את כל מה שתגיד להם. מהיכן הם יכולים לדעת את האמת? הם נמצאים בשליטתך המלאה.

בעולם הרוחני אנחנו עוברים את אותם המצבים ה"תינוקיים". מה נשאר לנו? – לאחר המאמצים הרבים להבין הכול בשכל, ולאחר הארגון הנכון של העבודה, כמו בכל מדע אחר, אנחנו צריכים להבין שבחכמת הקבלה מדען נקרא מי שפיתח את התכונות הרוחניות שמסוגלות לקלוט את אותו העולם שהוא מתכוון לחקור.

לכן, כשאנחנו ניגשים ללימוד, אנחנו צריכים לחשוב על האור שמתקן אותנו. זה יאפשר לנו להיכנס להרגשה, ואחר כך גם להבנה של העולם שמתגלה לנו. תחילה להרגיש, ואחר כך להבין את מה שהרגשנו. ניתן לראות זאת על תינוקות: תחילה הם מרגישים רק "טוב" או "רע", ושום דבר חוץ מזה. אחר כך הם מתחילים להבין במה זה תלוי, כיצד להתקרב לטוב ולהימנע מהרע, וכן הלאה.

קודם כל – ההרגשה. ההרגשה היא מילוי מסוים בתוך הרצון. אך כדי להתמלא, הרצון חייב להשתנות תחת השפעת האור מקבלה להשפעה, ולפי מידת השינוי, הוא יתחיל להרגיש את המילוי הרוחני, המילוי בתכונת ההשפעה, המילוי בלהשפיע.

לכן אסור לנו להצטער על כך שאיננו מבינים את החומר הנלמד ואת דרכי העבודה שלנו. טיפש מי שחושב שהוא מבין. אדם שמתגאה בכך שהוא יודע, מבין, תופס, יוצא מהשיעור מלא כוחות, הבנה וגאווה – הוא צריך להבין עד כמה הוא שפל במצב הזה, מפני שאין בליבו תפילה, בקשה, אין שום התקדמות.

דווקא כשהאדם מרגיש חוסר מילוי, שפלות עצמית, חוסר הבנה מוחלט, חוסר רגש ובלבול, שורה בערפל גמור ואינו מבין מה קורה לו, אז הוא נמצא במצב הטוב ביותר כדי שהאור העליון ישפיע עליו. רק לפעמים מגיעים אלינו כאלה רגעים. תחילה הם לא ממש מוצאים חן בעינינו, אך לאחר מכן אנחנו מתחילים להעריך אותם.

לכן, מה אנחנו צריכים להכין ללימוד? – את הרצון לשינוי. כשנשנה את הרגשות שלנו, נבין היכן אנחנו נמצאים ומה קורה איתנו. אך תחילה אנחנו צריכים להרגיש, להיות במצב הרוחני, כלומר לחיות בפעולות ההשפעה.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 03.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך לייחוד העליון
תשתוקק לאור החכמה!
כשהלב יבין…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest