דף הבית / נשים / תפקיד האישה בעבודה רוחנית

תפקיד האישה בעבודה רוחנית

הערה: על ידי העבודה הרוחנית אנו מתעלים מעל ניגוד הדעות בינינו. כתוצאה מכך אדם הופך למומחה בבירורים ודעת העשירייה הופכת לחשובה כמו דעתו שלו. אך לשם כך אדם צריך לקלוט ולספוג לתוכו את הרצונות של החברים ושל העולם. האם אישה לא צריכה לעשות זאת?

תשובתי: בזמנינו עוד לא היה מצב שנשים בכמות גדולה ישתוקקו לגילוי של העולם הרוחני אבל אני מקבל זאת בברכה ושמח מאוד על כך. מצב זה מצביע על כך שהגענו למצב חדש שבו העולם צריך להגיע לתיקון. אך לארגן נשים בעשיריות, נראה לי שזו עדיין לא פעולה מציאותית. זה לא יצליח כמו אצל גברים, זה יהיה הרבה יותר פיקטיבי, יותר מלאכותי, מפני שבקרב נשים מופיעים מצבים שעליהם הן לא מסוגלות להתגבר. אצלן להיות בשיתוף פעולה הדדי ביניהן זו בעיה הרבה יותר רצינית מאשר אצל הגברים.

לגבר אין יחסים טבעיים ניגודיים כמו שיש לנשים, לכן אינני יודע כיצד להצביע לנשים על הקשר ביניהן. אנחנו לומדים מהתורה שהגברים מתחברים בקבוצות, בעשיריות ואילו הנשים מתאספות סביבם ולא מתאחדות ביניהן. כך היה בזמן קבלת התורה בהר סיני כאשר הנשים עמדו מאחורי הגברים, סבבו אותם. בצורה אלגורית תמיד נאמר שנשים עובדות דרך עזרה לטובת התקדמות הגברים. הן לוחצות עליהם, מארגנות אותם, מחייבות אותם להתקדם ובכך מהוות במובן הזה לא רק תמיכה אלא כוח.

ידוע לנו שאישה היא שקטה אבל "מסובבת" את העולם שלנו, לעומתן הגברים צועקים בכל מקום,  הכול כמשחק עבורם, התקופה הזו עוד מעט תעבור. את כל השאר בעולם קובעת האישה לכן עלינו למצוא צורה טובה להפצה נשית, השתתפות נשית, קשר נשי בלימוד חכמת הקבלה שיהיה מובן לנו ויהיה תואם להתפתחות הרוחנית.

בינתיים אני לא יכול להביע זאת בצורה ברורה, אני לא מתאר לעצמי עשירייה נשית. נשים מקושרות ביניהן בצורה מאוד מלאכותית, הן לא קשורות כמו הגברים, לכן איני יכול לומר את אותו הדבר לגברים ולנשים. כל אישה מרגישה לגמרי נפרדת ומנותקת מהאחרות ואילו אצל הגברים אין כזו הרגשה. הגברים מתחבקים, יושבים זה עם זה, בהם שוררת תכונת אחדות ושותפות. כך הוא הטבע, אנו נתפתח הלאה ואז נחכים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 11.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest