דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך אפשר להתקרב לרב"ש?

איך אפשר להתקרב לרב"ש?

שאלה: אני מאמין לבעל הסולם ולך, אבל איני יכול להתקרב לרב"ש. מה עלי לעשות?

תשובתי: בעל הסולם הוא מקובל ענק שהשיג איחוד, הוא כלל וערך באופן שיטתי את "חכמת הקבלה".  אנחנו לא לומדים את "חכמת הקבלה" כדי לסגל אותה באופן מדעי, אלא כשיטה להשגה רוחנית. אלה שני דברים שונים, למרות שהם קשורים אחד לשני.

כאשר אדם רוצה להיכנס לעולם הרוחני, עבורו בעל הסולם הוא תיאורטיקן ואינו יכול להוביל אותו קדימה, ואילו הרב"ש מוביל אותנו קדימה כשהוא מסביר בכל צעד היכן אנחנו נמצאים, מה עלינו לעשות, כיצד לפעול, מהו שיתוף פעולה בקבוצה בינינו, ועם הבורא.

אני זוכר היטב כיצד הרב"ש כתב את המאמר הראשון שלו, כשישב לידי על הספסל בפארק. נתתי לו נייר אלומיניום מקופסת סיגריות ובצידו השני הוא כתב מאמר קצר, הראשון מבין שלושה כרכים עתידיים. תחילה שאלתי אותו שאלות עליהן הוא ענה בכתב, כך הופיעו שלושת מאמריו הראשונים ולאחר מכן הוא כבר כתב בעצמו.

לא היינו יכולים להתקדם ללא המאמרים האלה. בכל שיעור בוקר אנחנו מקדישים למאמרי הרב"ש  כשעה וחצי עד שעתיים, חצי שעה ל"תלמוד עשר הספירות" וחצי שעה למאמרי בעל הסולם. לא מובן כיצד לפני הרב"ש אנשים סיגלו וקלטו את המרחב הרוחני, הרגישו אותו בתוכם והתקדמו במדרגות הרוחניות. זה דווקא מה שהוא מלמד אותנו, ובזמנינו יורדות לעולם נשמות שזקוקות לזה.

הרב"ש מייצג את העבודה המעשית ב"חכמת הקבלה" ואילו בעל הסולם יותר תיאורטיקן של "חכמת הקבלה". כדי להתקרב לרב"ש, עליך לקרוא את המאמרים שלו ולהקשיב לשיעורים שלנו על מאמריו. הם נמצאים בארכיון והשימוש בהם חינם, הגישה אליהם חופשית. קדימה, תעז!

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 23.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest