דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיטת המראה ספירלית

שיטת המראה ספירלית

מה שהאדם עושה בכוחות עצמו, זה לא נלקח בחשבון, מפני שלבד הוא לא יכול לבצע שום פעולה רוחנית. פעולה רוחנית, זה אומר, שמכוונת לתיקון השבירה, בכיוון החיבור, שלשם כך דרוש הכוח הכללי. אם הוא עושה משהו בעצמו, אז זה האגו שלו שפועל, כי הוא בעצמו לא מסוגל לשום דבר אחר.

ולכן מאמצים כאלה אינם נלקחים בחשבון. לאדם יכול להיות נדמה, שהוא נתן יגיעה כל כך גדולה, ויתר על כל כך הרבה, הפעיל כוח עצום, אך לא הייתה בזה שום משמעות וזה לא נחשב. וכעבור זמן מה הוא מתחיל להתרעם, שהוא לא רואה שום התקדמות ולא יוצא לו שום דבר, והוא מתייאש מהיכולת האישית שלו להשיג רוחניות. אבל זה לא אומר שהוא לא מסוגל, הוא פשוט לא עשה שום דבר בצורה נכונה.

לפעמים יכולים להידרש 10-15 שנים כדי להבין היכן אתה נמצא, וסוף סוף לשמוע את מה שאמרו לך כבר מהיום הראשון שהגעת. אבל רק כעבור מספר שנים האדם מבין, שאת הכוח הרוחני ניתן לקבל רק מהקבוצה, מהסביבה, במידת הביטול העצמי כלפיה.

והוא מסוגל לעשות את הביטול העצמי הזה, אולי לא במחשבה, ברצון, אלא בפעולות פיזיות פשוטות. וככל שהוא ירכין יותר את ראשו, כך הוא יקבל יותר מהאחרים מחשבות ורצונות, כי האדם קיבל אותם בזכות ביטול האגו שלו!

כך הוא יתקדם בהדרגה צעד אחר צעד, שעל זה נאמר, "כל פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול".

לכן, אהבת חברים, זהו התנאי היחידי ההכרחי שיכול לשמש כמנוף, כקרש הקפיצה שלנו להשגת המטרה. אבל אם האדם לא עושה את עצמו "0" כלפי ה- "1" של החבר, אז הוא לא יוכל לקבל כוח רוחני ואיתו להמשיך.

ולהמשיך, זה אומר, בעזרתו שוב לבטל את עצמו ושוב להתפעל מהקבוצה, ודרך הקבוצה להתקשר עם הבורא. וכך יוצא, שביחס לקבוצה אני כמו ילד כלפי המבוגרים, ומהם מקבל את גדלות המטרה, דרכם אני פונה אל הבורא. כך אני מתקדם שוב ושוב בסליל הספירלה, מה שנקרא, "במעגלים".

אין שום סיכויים אחרים להתקדמות. אותה הרשת, זה הכלי היחידי שנשבר, היא נמצאת ממש כאן, לפנינו. ואף על פי שאנחנו לא יכולים לעבוד בצורה פעילה עם 99% של הכלי הזה, מפני שהם לא רוצים להפוך להיות שותפים בעבודה הזאת, אבל ישנם חברים שהבורא הביא אותם אליי ואסף אותם יחד, כדי שעל ידי העזרה זה לזה, ובכך שכל אחד יבטל את עצמו, אנחנו נקבל זה מזה כוח. ואיתו אנחנו כבר נמשיך את התנועה שלנו לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 04.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול
לשחק שאני למטה
אל תפחד להידבק אם אתה רוצה להיטען

One comment

  1. בעניין הבית החדש, אולי כדאי לעשות מופעי התרמה במחיר שווה לכל נפש, בסגנון שבעבר היו עושים אירוע "כולנו יחד" אחת לחודש, וההכנסות מהמופע ילכו לבית החדש.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest