דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות 06.05.2013

שאלות ותשובות 06.05.2013

תשובותיהם של מרצים מ"מכללת קבלה לעם" על שאלותיהם של קוראי הבלוג

שאלה מהבלוג באנגלית: האם האדם יכול לבקש משהו מהבורא, למשל, כסף, אם הבקשה מכוונת לטובת האחרים, או שהוא יכול לבקש רק את תכונת ההשפעה?

תשובה: תפיסת העולם וההגדרה של מה טוב לאחרים, מוכתבות לנו על ידי האגו שלנו. בני האדם שמו לב לכך לפני זמן רב, ומשלים עממיים וסיפורים רבים מספרים על איך מישהו רצה "לעזור", וגרם לנזק. לכן לא כדאי לסמוך על האגו כדי לקבוע מה טוב לאחרים.

כאשר אנחנו מבקשים השפעה, אנחנו צריכים להבין מה זה. השפעה, היא הכוח הכללי שחודר לכל המציאות ותומך בקיומו של המין האנושי והעולם כולו כאחד שלם. בני האדם אינם מרגישים את הכוח הזה, והעובדה הזאת היא בעצם המקור כמעט לכל הבעיות, כי האגו הורס את האחדות שבטבע. לכן, ברור שהדבר היחיד שכדאי לבקש עבור עצמי ועבור האחרים, זה את ההכרה וההרגשה של כוח ההשפעה.

ההבדל בין אלה שהגיעו לחכמת הקבלה, ושאר האנשים הוא בכך, שיש לנו הכרה על קיומה של תופעת ההשפעה ככוח העליון והצורך בה, גם אם לפעמים באופן לא מודע. לשאר האנושות אין צורך כזה, ולכן אנו מפיצים בצורה של החינוך האינטגרלי את המסר על כך, שהחיים בחברה צריכים להיות מבוססים על השפעה, ומתפללים כדי שהבורא, כלומר, הכוח הכללי של ההשפעה, ייכנס לעולם הזה.

שאלה מהבלוג באנגלית: לפני כשנה הגעתי לקבוצה של קבלה בלוס אנג'לס השייכת למרכז בראשותו של פיליפ ברג. אחרי הסמסטר הראשון, עזבתי את המקום, מפני שהרגשתי אי נוחות מתמדת בקבוצה. לאחר מכן, החיים שלי השתנו באופן דרמטי. התחלתי להרגיש פחד ובושה. נראה לי כאילו מישהו כל הזמן פולש למחשבות שלי. התחלתי להימנע מאנשים ואני לא סומך על אף אחד.

אני מתנצל אם המכתב הזה נראה לך מוזר. אני מבטיח לך שאני שפוי בדעתי, ומעולם לא היו לי מחלות נפש. עם זאת, אני זקוק לעזרתך. אני לא יכול להיות אם לא אברר מה קורה.

אני קיבלתי השראה מחכמת הקבלה ומטרתה לרפא את העולם. עם זאת, חכמת הקבלה נופלת לידיים הלא נכונות, יש לה השפעה הרסנית על העולם שלנו. אישית, אני מאמין שפיליפ וקארן ברג משתמשים ב"מאגיה שחורה", אם כי אין לי הוכחות לכך. כל מה שאני יכול לומר הוא, שהחיים שלי הפכו להיות לא נורמליים. אני רוצה להיות חופשי ולמלא את חיי, אני רוצה לעלות בסולם הרוחני ולממש את מלוא הפוטנציאל שלי. אבל אני לא רוצה ללכת בעקבות משפחת ברג, בעקבות ההנהגה המושחתת.

תודה לך מראש על העצה בנושא זה.

אני אמשיך לשלוח את המכתב הזה עד שאני אקבל תשובה, כי בזה תלויים החיים שלי.

תשובה: ברג אינו משתמש בשום מאגיה. הוא יודע טוב מאוד, שראשית, שום מאגיה לא קיימת, ושנית, שהוא לא ירוויח ממאגיה.

יש כאן בעיה אחרת: במידה רבה הוא מציג כחכמת הקבלה את ההמצאות שלו, או אפילו אם קיימת איזו פיסת ידע על חכמת הקבלה בהפצה ובהוראה שלו, הם עדיין מבוססים על עידוד של הצרכים האגואיסטיים הנמוכים של האנשים, וזה בניגוד למהותה של חכמת הקבלה.

אם אתה באמת מרגיש את צורך בהיכרות עם חכמת הקבלה האותנטית, ואולי גם בלימוד שלה, כדאי לך לנסות באופן קבוע להאזין ולקרוא את הבלוג (הזה) ואת החומרים מהאתר של "קבלה לעם". שם אתה ללא ספק תמצא חומרים שנפשית תתחבר אליהם יותר.

אם תעשה זאת בעקביות, לא יהיה לך עוד צורך לחזור שוב ושוב לנושא של ברג.

שאלה מהבלוג באנגלית: כאשר אמצעי התקשורת מגישים חדשות, הם משתמשים בפחד כדי לשלוט בהמונים. אתה מלמד אותנו את אותו הדבר – שדווקא בדרך הזאת הבורא דוחף אותנו לכיוון הנכון. אבל איך אנחנו יכולים ללכת בשמחה למטרה שלנו עם הפחד שבאופן קבוע מתגלה בעולם?

תשובה: אמצעי התקשורת משתמשים בפחד אגואיסטי: פחד על עצמך, ובמקרה הטוב, על הקרובים שלך. המאפיין השני של העבודה שלהם הוא, שהם לא מכוונים את האנשים לשום מטרה גדולה משותפת, המטרה של התקשורת עצמה היא לגרום לאנשים להיות יותר נשלטים. לשם כך הם מייצרים ערבוביה של מטרות שוליות, זמניות וכוזבות.

במעשיו של הבורא הכול הפוך – גם לפחד יש טבע אחר, וגם המטרות שונות לחלוטין.

מה שבחכמת הקבלה נקרא "פחד" או "יראה" מול הבורא, זה החשש שאני לא אעשה משהו למענו, אפספס משהו, שאני לא עושה את הכול כדי שהבורא יבואו לעולם הזה ויתקן אותו.

המטרה של הבורא היא, שאנחנו נהפוך מיצורים מנוהלים באופן מלא, בדומה לאובייקטים של הדומם, הצומח והחי שבטבע, כלומר, מיצורים כמו שאנחנו עכשיו, לעצמאיים, ובאופן מודע, בהתגברות על האגו והאדישות, נתקדם לנברא אחד הדומה לבורא.

הפחד שמתגלה בעולם משפיע יותר על הרמות האישיות הנמוכות והאגואיסטיות שלנו. כאשר אנחנו שואפים למטרה נעלה – הרי רק מטרה נעלה נותנת אושר בדרך – אנחנו לומדים להשתמש גם בפחד האגואיסטי לצורך ההתקדמות שלנו. מחשש להתפתחות השלילית של העולם, האגו שלנו פחות מעכב את העבודה שלנו לקראת העלייה הרוחנית, ואפילו מסכים עם הצורך בה.

שאלה מהבלוג באנגלית: אני גר בארצות הברית, במדינת מינסוטה. יש לנו מרכז לקבלה. התקשרתי ודיברתי איתם. אבל קודם אני רוצה לדעת אם מדובר במקום של קבלה אמיתית, כי אני לא רוצה להיות מוטעה. נאמר לי שהייתם פעם חלק מהמרכז הזה, ולאחר מכן יצאתם ממנו והקמתם את המרכז משלכם. אם זה נכון, אז עזבתם אותם בגלל הגישה שלהם?

תשובה: אנחנו אף פעם לא נפרדנו מאף אחד ולא היינו חלק ממישהו אחר. אם כך, למרכז שאליו פנית אין שום קשר אלינו.

שאלה מהבלוג באנגלית: קיבלנו תרגיל להתפלל על חמישה חברים, וכשאני עושה את זה, יש לי מול העיניים דמות של הסמל "מגן דוד". האם יש משהו חדש או משמעותי שאנחנו יכולים ללמוד מהדמות הזו כהכנה לכנס הקרוב בניו יורק?

תשובה: מהדימויים החזותיים לא צריך ללמוד שום דבר. חייבים לשנות את היחס לחברים, על מנת להפוך אותו ליחס חם יותר, סובלני יותר, ידידותי יותר. מאחורי הדמויות של האנשים האחדים צריך לראות את השאיפה המשותפת למטרה. השינוי הפנימי הזה הוא ההכנה הטובה ביותר לכנס.

שאלה מהבלוג באנגלית: באחד מהשיעורים נאמר, שבעתיד, כאשר חכמת הקבלה תתפשט בישראל באופן נרחב, ישראל תהיה מסוגלת "לשלוט בעולם". אולי אני הבנתי את התרגום לא נכון, אבל האם הכוונה היא שישראל "תשלוט בעולם" דרך חכמת הקבלה?

תשובה: אתה יכול לקרוא על כך בפוסט "ההשפעה תנהל את העולם".

שאלה מהבלוג באנגלית: תמיד עניין אותי איך נשמעת המוסיקה הקבלית המבוצעת על ידי הלהקה המוזיקלית, משום שמוזיקה מסוג זה צריכה לכלול רגשות של כל אחד מהמוזיקאים? כיצד, נניח, ארבעה מוזיקאים מאחדים את הרגשות האישיים שלהם ומביעים את התוצאה הסופית בשיר אחד?

תשובה: תקרא על זה בפוסט "מוזיקה של השגה עליונה", וכן במדור המוזיקה והשירים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest