דף הבית / משבר עולמי / ההשפעה תנהל את העולם

ההשפעה תנהל את העולם

שאלה: אם הממשלות כבר אינן מסוגלות לקבל החלטות נכונות, מי ינהל את המדינה כדי שלא תפרוץ אנרכיה? מי ינהל את העולם?

תשובתי: בעל הסולם כתב שנגיע למצב שבו העולם יונהג על ידי ה"סנהדרין" (מועצה עליונה של חכמים-מקובלים). נניח שיהיו בה 120 חברים (כמו בסנהדרין העתיקה), והם שיקבעו את כל תהליך התיקון שהעולם צריך לעבור.

הדבר היחיד שעליו הם צריכים להחליט הוא: כיצד עלינו להתקדם לעבר הדבקות בבורא, מהי הצורה הטובה ביותר לעשות את זה, עבור כל שכבת אוכלוסיה, כל גיל, כל לאום. זאת תהיה המטרה היחידה שלנו, שביחס אליה נעריך את הכול. רק אז צפויה לנו הצלחה.

עלינו להציב בפנינו את המטרה הרוחנית ולבצע את התיקון של כל החברה, מלמעלה עד למטה. ולשם כך אין לנו צורך בשום מהפכות, חוץ מאחת: בחינוך, שחייב להפוך לגלובלי.

המנהיגים של היום פועלים רק מתוך התועלת האגואיסטית שלהם. הם אינם מסוגלים ליצור ממשלה אמיתית. הרי ממשלה מסמלת חיבור. ואיזה חיבור יכול להיות, אם כל אחד חושב כיצד יוכל להגיע לשלטון ולעקוף את כל השאר. כלומר, כל אחד חושב כיצד לנצל את כולם כדי לקדם את עצמו. כזה הוא הטבע האגואיסטי שלנו. לכן אין מה לצפות מהם. אנחנו רק נראה כישלון אחרי כישלון. העם יחליף ממשלות, אך המצב רק ילך ויחמיר. עד שסוף סוף נבין שצריך לשנות רק את החינוך.

העולם חייב להבין שהוא נמצא בחוסר הרמוניה עם הטבע. מלמעלה יורדת אלינו רשת כללית, אינטגרלית, שלוקחת בחשבון רק את כולנו יחד. אם כל אחד מאיתנו חושב על עצמו באופן אינדיבידואלי, אנחנו מנוגדים לאותו הכוח שמנהל אותנו. לא יעזור לנו דבר, מלבד החינוך החדש.

אנחנו חייבים לקבוע את היחסים בין בני האדם כאן למטה בצורה זהה לאותה הרשת הגלובלית שמנהלת אותנו מלמעלה. אנחנו חייבים להיות דומים לה. ככל שנהיה דומים יותר, כך העולם יהיה טוב יותר ורגוע יותר.

הרשת העליונה אינה משתנה, היא נשארת כפי שהייתה, אלא היא רק יורדת ומתקרבת אלינו יותר ויותר. אם לא נשתנה בהתאם אליה, נתחיל להרגיש יותר ויותר רע, משנה לשנה, ואפילו מיום ליום! הדבר היחיד שעלינו לעשות זה לשנות את עצמנו! האנושות כאן למטה צריכה גם היא להפוך להיות גלובלית ואינטגרלית. ואת זה נוכל להשיג רק באמצעות חינוך האדם החדש.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החוקים החדשים של העולם הגלובלי
על מה מרקס לא סיפר
קבוצה לדוגמא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest