דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם הקבוצה מתפצלת לתתי-קבוצות

אם הקבוצה מתפצלת לתתי-קבוצות

שאלה: ביצעתי את הבחירה ונכנסתי לקבוצה, אך קורים בה לפעמים חיכוכים. כיצד להיפטר מהם?

תשובתי: קודם כל, עלינו לדעת שבקבוצה ישנן בעיות. לא מסתירים את זה ולא מטשטשים את זה. נניח שהקבוצה מורכבת מ-30-40 חברים וכל אחד מהם מושך לכיוון שלו, או שהם כבר מקימים מפלגות.

כאן עלינו להבין: אנחנו נמצאים תחת ההשגחה העליונה והיא זאת שמסדרת לנו את כל המפלגות והריבים הללו. לשם מה? – כדי שנתעלה מעל הבעיות שלנו לאותו אחד שגרם אותן. הוא זה שמעורר את כל הבעיות בינינו, והוא מודה בכך: "בראתי יצר רע".

אך לשם מה? – כדי שתבקש את התורה כתבלין, כלומר, שתשתוקק לאור שטמון בה, שמחזיר למוטב. אם תדרוש את האור, תתעלה מעל כל הבעיות אל אותו אחד שממנו באים גם הרע וגם הטוב.

שאלה: כן, אך לאחר מכן הבעיות גדֵלות.

תשובתי: עליך להגיע למצב שבו עוצמת הרצון שלך ועוצמת האור המתקן תהיינה במידה מספקת כדי להעלות אותך אל המדרגה הרוחנית הראשונה. לכן הבעיות גדלות ויגדלו עוד יותר. סמוך על הבורא, הוא מומחה בזה. לכן הוא אומר שהוא ברא את היצר הרע, כדי שתבין: הכול בא ממקור אחד. צריך פשוט לקחת את זה כיסוד העבודה. אין לנו דבר חוץ מזה.

העיקר זה להחזיק בזה. לא חשוב אם חברים מסוימים יהפכו לשונאים, והאחרים יהיו לא בעד ולא נגד, לא משנה שיש בלבול, העיקר שאני מקבל את הכול ב"עטיפה" של הבורא. הוא סידר את כל זה ואני חייב כל הזמן לחתור לעבר האיחוד, יחד עם החברים או כנגדם, בכל המצבים האפשריים.

זה מה שנקרא "להיות כאיש אחד בלב אחד". אחרת על בסיס מה, מעל מה נתאחד? איננו הולכים להתאחד כמו "ילדים טובים", אלא אנחנו "ילדים רעים" שרבים ושונאים, ומעל זה אנחנו מתחברים לאחד. בדיוק מעל זה מופיעה האהבה לזולת כמו לעצמך. ואז אתה מגיע לקבלת התורה.

בין אם תסכים ובין אם לא, העיקרון הזה לא ישתנה. אנחנו צריכים להחליט בקבוצה שאין מוצא, ושאנחנו כבר עכשיו מסכימים עם העיקרון הזה בצורה מלאכותית. אנחנו מפסיקים לריב ומתחילים לשחק כאילו אנחנו אוהבים זה את זה. אנחנו לומדים, בתקווה שהמאור המחזיר למוטב ישפיע עלינו ויסדר את הקשר בינינו. בשיעור כל אחד חושב: "נו, שיעזור לפחות במקצת!"

הרי אחרת נאכל זה את זה ולא יהיה לנו כוח לבצע את התרגיל שנתן לנו הבורא. הוא זה ש"משך" אותנו לזה, כאילו הכניס אותנו לתוך משחק מחשב, למגרש שמגודר על ידי המסגרת של המסך. ואנחנו בפנים. מה עושים עם זה? – כאן עלינו לקבוע את היחסים החדשים שאותם אנחנו רוצים להשיג. מה חסר לנו במגרש המשחקים הזה שבו כולנו שונאים זה את זה, מפוזרים כמו נקודות על הצג? מה עלינו לעשות? – אנחנו צריכים לגלות את המאור המחזיר למוטב. אז בואו נלמד ונדרוש שזה יקרה.

במילים זה קל, אך בפועל… הבעיה היא שכאן צריכה להתגלות כל עוצמת המדרגה, וזה לוקח זמן. הרי המדרגה הראשונה היא גבוהה במיוחד, לא ניתן לקפוץ אליה כל כך בפשטות. שאר המדרגות כבר קלות יותר יחסית אליה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תרים את הראש ותראה את החברים
קדימה, אל האמת!
רק המאור יתקן את השנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest