דף הבית / משבר עולמי / החוקים החדשים של העולם הגלובלי

החוקים החדשים של העולם הגלובלי

ההיסטוריה מראה לנו שאף רודן בסופו של דבר לא הביא שום דבר טוב לעמו, אלא רק ייסורים. ובכל זאת, באופן כזה הם דחפו את העולם להתפתחות. אך המצב של היום הוא שונה לחלוטין. היום אנחנו חיים בעולם גלובלי.

בעבר, העולם היה קיים בזכות הפסגה של הפירמידה: אדם בודד שהוענק לו שלטון מלכותי חסר גבולות, ולפי המילה שלו הכול התבצע. לפני כמה מאות שנים שליט שכזה עוד היה מסוגל לקבל איזושהי החלטה מועילה. אך היום, בעולם הגלובלי, אם מישהו ינסה להשליט את דעתו האישית, הוא יופתע לגלות עד כמה הוא טיפש.

בעולם הגלובלי שליט אחד או ממשלה אחת אינם יכולים לקבל החלטות, ואפילו אם יתאספו כל הממשלות יחד, לא יעזור להן דבר! חייבים לדעת כיצד המערכת הכללית פועלת, והמנהיג אינו יודע זאת. הוא הרי עוד יותר אגואיסט מכל היתר (לכן הוא נהיה מנהיג).

לכן, אף שליט ואף ממשלה לא ינחלו עכשיו הצלחה. הם יקבלו את השלטון, יאחזו בו במשך מספר שנים וייפלו. כך זה יתרחש בכל העולם. אנחנו נראה שהחל מהיום כוחם של המנהיגים ילך ויצטמצם. כפי שקורה עכשיו במצרים: ביום אחד ייצאו מיליונים לרחובות והממשלה תקרוס.

מדוע הממשלה אינה יכולה להגן על עצמה? היכן הצבא? – כבר אין להם את אותו הכוח שהיה בעבר, מפני שהעולם מתגלה כאינטגרלי וגלובלי, והעם למטה כבר אינו מקבל בהכנעה את כל מה שאומר השליט מלמעלה.

העולם החל לפעול לפי חוקים חדשים. עדיין איננו מבינים את זה. אף שליטים לא יעזרו לנו יותר, לא משנה את מי נושיב על כס השלטון. גם בעבר הם קידמו את העולם על ידי הייסורים, אך בכל זאת קידמו. למשל, אלכסנדר מוקדון שרצה להחדיר את התרבות היוונית בכל העולם ונעזר לשם כך ביועצים ומדענים. הייתה לו תוכנית שלמה. אולם היום כבר לא תהיה שום התקדמות בזכות המנהיגים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ללכת אחרי הרוב
ההשפעה תנהל את העולם
ממשלה שמשקפת את העם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest