שאלה: איזה סוג מוטיבציה של צוות נחשבת ליעילה ביותר לטווח הארוך?
תשובתי: רק איחוד, כאשר חברי הקבוצה אפילו לא זקוקים לתקשורת מילולית כלשהי ביניהם.
שאלה: מה הדרך הטובה ביותר להערכת עובדים: לפי מעשיהם או לפי תוצאות עבודתם?
תשובתי: אם מדובר בעובדים ספציפיים שאפשר לדרוש מהם רק תוצאה, אז לפי התוצאה. אבל אם הם אנשים יצירתיים, אז אולי לפי ההשתתפות הכללית שלהם, ההתפתחות ההדדית וכו'.
שאלה: אלו מתנות כדאי לתת לעובדים בחברה כדי להגביר את המוטיבציה שלהם?
תשובתי: המתנה הטובה ביותר היא מתנה שאהוביהם ישמחו ממנה. כך העובדים ירגישו שהם מועילים, שהם אנשים ראויים באמת, שמכבדים אותם. הם יהיו גאים בכך וקרוביהם יתגאו בהם.
שאלה: האם אתה חושב שאנשים מונעים באמצעות מסיבות ארגוניות וטיולים משותפים?
תשובתי: זה תלוי בסוג הצוות ובדיקה לאיזו מטרה הם שואפים להגיע. זה לא קל.
שאלה: יש ארגונים שמשלמים משכורות פעם בשבוע. האם זה יכול להניע אדם?
תשובתי: אינני יודע. לא הייתי מתייעץ עם האדם עצמו, אלא עם משפחתו. ואכן, במקרה זה, המשפחה קשורה למפעל. תורשה של דורות היא גורם חזק מאוד.
שאלה: האם שיטות כמו צפייה בסרטוני מוטיבציה, נאומים שונים, מוסיקה והיפנוזה עצמית, מועילות להעלאת מוטיבציה? האם יש בכך תועלת?
תשובתי: רק בהתחלה, אך בעבודה רצינית זה לא מספיק.
שאלה: מה הסיבה לכך שלעיתים לאדם יש מוטיבציה ופתאום היא נעלמת?
תשובתי: הסיבה היא שמה שהיה חשוב בעיניו בעבר מפסיק להיות חשוב עבורו. המשמעות היא שיש צורך במוטיבציה חדשה, יש להעלות את חשיבות המטרה.
שאלה: האם זה נורמלי כאשר לאדם חשוב להיות טוב יותר ולהצליח יותר מהאחרים, ואין ביכולתו לעשות משהו בנדון?
תשובתי: כמובן. האם אפשר "להרוג" את רוח התחרות באדם?
שאלה: האם אתה ממליץ לקיים שיחות מוטיבציה בצוות, למשל פעם בשבוע?
תשובתי: זו חרב פיפיות, מכיוון שתכנון פגישות יכול להרוס את המוטיבציה אם היא לא חזקה במיוחד אלא מפוקפקת. עלינו לחשוב היטב האם כדאי להעלות זאת לדיון.
מתוך תוכנית הטלוויזיה "כישורי ניהול", 28.08.2020