דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 49

שאלות ותשובות – 49

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה מהבלוג באנגלית: קראתי את ספריו הרבים של הרב שרגא ברג, ואני יכול לומר שהגישה שלך ללימוד הקבלה כה מורכבת שהיא לא תמשוך הרבה אנשים. למרות שהאתר שלך רחב וללא תשלום, הוא קשה מאד לתפיסה. אם הקבלה מיועדת לעזור לאנשים, אזי עליה להיות יותר מעשית.

תשובה: העבודות של הרב שרגא ברג ברורות ומעשיות יותר בגלל שהן מבטיחות את מה שהקבלה אינה יכולה לספק – שיפור החיים ללא השינוי הפנימי. לכל מה שמתרחש איתנו יש מטרה, מאחורי הכול עומדים חוקים קשיחים וקבועים. הבורא הוא כוח שמנהל אותנו, הוא אינו משתנה, ומה שמשתנה היא רק התפיסה שלנו. כדי לשנות אותה צריך לשנות את התכונות הפנימיות שלנו, להביא אותן להשתוות הצורה לתכונותיו של הבורא, תכונת ההשפעה המוחלטת. שום מאפיין חיצוני, אם זה חוט אדום, קמע או אפילו תפילה מיוחדת, אינם יכולים לשנות אותנו, למרות שהם בהחלט יכולים להרגיע אותנו לזמן מה ולהעניק לנו נוחות נפשית. רבים עדיין מסתפקים בכך, ואלינו מגיעים מעטים, המחפשים פיתרון אמיתי, ריפוי ולא סתם תרופה לשיכוך כאבים.

שאלה מהבלוג באנגלית: מה היית מציע למי שנמצא בהתנגשות עם הקבוצה? למרות שהוא מתקדם הוא מרגיש את הכיוון הלא בריא שלה, המנוגד לעקרונות חכמת הקבלה?

תשובה: קודם כל, צריך לקרוא שוב את מאמרי הרב"ש על החברה ולנהוג על פי העצות הכלולות בו. אם אתה רואה בבירור שהאנשים שסובבים אותך אינם עוסקים בהתקדמות הרוחנית, אלא מציבים לעצמם מטרות אחרות, צריך להתרחק מהם עד כמה שאפשר. אם בכל זאת הקבוצה מציבה כמטרה את ההתקדמות הרוחנית, אך לפי דעתך עושה זאת לא נכון, כאן המקום לזכור שהאגואיזם שלנו תמיד מצדיק אותנו ומרשיע את האחרים, כך מתגלה בנו כוח השבירה. בו בזמן, זה אינו אומר שמצב הקבוצה צריך להיות פאסיבי. את דעתך אינך צריך לשמור לעצמך, אלא לבטא בגלוי לשיפוטם של חברים, אך אחר כך להיכנע להחלטתם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest