דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם מעבר לגבול של שליטת כוח ההשפעה

העולם מעבר לגבול של שליטת כוח ההשפעה

שאלה: הפיזיקאים מנסים לתפוס את החלקיק "איקס", כשהם מניחים שממנו נוצר כל החומר של היקום, המסה. האם הם מתקרבים על ידי הגילויים שלהם לחכמת הקבלה? כיצד נוצר היקום הגשמי, באיזה רגע הכוח העליון מתלבש בכל הצורות הנראות לנו?

תשובתי: הפיזיקאים מתייחסים להיווצרות היקום כאל בריאה חדשה. ואילו חכמת הקבלה אומרת שהיקום הגשמי הוא "הטבעה" של כל התהליך שקדם לכך, סיכום שבמהלכו נולד עוד אובייקט אחד חדש של הבריאה, "פרצוף". העולם שלנו הוא "הפרצוף" הבא בתור שנולד מהקודם: בינה דמלכות דמלכות דעשיה. נה"י (החלק התחתון) של הפרצוף העליון הזה התפשט והתלבש לתוך החומר האגואיסטי שלנו, והקנה לו את הצורות ההפוכות שלו.

זה אומר, שכל הצורות המתגלות בעולם הזה הן רוחניות, אך קיבלו השתקפות גשמית (הטבעה, כיוון), כלומר למען "עצמו". בצורה כזאת העולם שלנו קיים. אתה שואל, באיזה רגע הוא נוצר? – אך מושׂג הזמן אינו קיים! אנחנו חיים במציאות מדומה, אך רק כשהשקר הזה יתגלה, תופיע לעינינו התמונה האמיתית.

אנחנו עכשיו דומים לאדם שחיברו לראשו מספר חוטי חשמל ומעבירים דרכם אימפולסים חשמליים וכך מולידים כל מיני דמויות במוח שלו ומחייבים אותו להרגיש כאילו שזו המציאות. כך מופיעות בנו כל מיני תמונות, כמו במסך המחשב מפעולתה של איזו תוכנה מסוימת. לכן לא קיימים מושׂגים של עבר, הווה ועתיד, אלא שינוי הדמויות והצורות. פרצוף עליון יורד מחזה של מלכות דמלכות דעשיה, היכן שנמצאת המלכות שעלתה לבינה התחתונה ביותר, לוקחת משם את הצורות שלה ומעבירה אותן לחומר שלנו, למלכות עצמה. כל הצורות של העולם שלנו הן הטבעות מהרוחניות, רק שהן כולן אגואיסטיות.

אנחנו מוצאים כאן עולם שלם, כוכבים, גלקסיות, מפני שגם בעולם הרוחני קיימים אותם האובייקטים: "כוכבים" ו"שמיים". אך בעולם הזה אנחנו רואים רק הקרנה הפוכה של חלק קטן מהעולם הרוחני, ואילו החלק העיקרי שלו אינו נראה. העולם הרוחני הרבה יותר עשיר בכמות המרכיבים. העולם שלנו הוא כולו אגואיסטי מפני שהבינה אינה נותנת את הכוח שלה למלכות, אלא רק את הצורות שלה. בזמן התפשטות המדרגות של העולמות ממעלה למטה, כוח ההשפעה שבהן הולך ונחלש כשהופך ליותר ויותר קטן, עד שנגמר לגמרי.

ובמדרגה האחרונה, כשמכוח ההשפעה לא נשאר דבר מלבד ניצוץ אחד, "נר דקיק", אז הניצוץ הזה מתלבש בעולם שלנו ומקנה לו את צורתו. מדרגת העולם שלנו מאופיינת בכך שכאן כוח הקבלה הוא חזק יותר מכוח ההשפעה. ואילו במדרגות העליונות, כוח ההשפעה חזק יותר מכוח הקבלה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 05.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם הזה הכול יחסי!
חיים בתוך תמונה הולוגרפית
מיליארדי שנים לפנה"ס – בתוכי

One comment

  1. שלום לרב. אני מבקשת להעביר לרב את התגובה תודה, המדענים והפיזיקאים מנסים למצוא את החלקיק החסר כדי לשחזר את המפץ הגדול ולפני כמה שנים אף חשבו שמצאו את החלקיק החסר וניסו לשחזר את המפץ הגדול אך לא הצליחו ראיתי את זה בשידור חי בטלויזיה. לפי מה שהבנתי מלימודי בחכמת הקבלה החלקיק החסר הוא השפעה אהבה ואין לתכונה כזו חומר שיוכל לחבר עים עוד חלקיקים ולהבין איך היה המפץ הגדול. אז למה לא נחסוך להם זמן והרבה כסף ונגלה להם שרק אם נקיים חוק אחד של הטבע הכללי שהוא השתוות צורה אהבה כנגד אהבה השפעה כנגד השפעה נוכל לחיות בשלום שלמות עם הטבע ולהרגיש את הטבע כולו כאחד באהבה חלוטה. מכח הערבות שלי עם כולם אני רוצה להעביר במחשבה אמיתית לכל המדענים שניסו עד היום ולא הצליחו לקבל את חוק האהבה וההשפעה כחלקיק החסר לתיקון ולשלמות. אז רק ביחד כל ניצוצי ההשפעה שהבורא העיר נתחבר במחשבות טובות לתיקון העולם ולחיבור כאיש אחד בלב אחד ולגילוי הבורא בתוכנו אור אחד ונשמה אחת באהבה חלוטה אמן כן יהי רצון. כוכבה פרץ חברה לנצח.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest