דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעולם הזה הכול יחסי!

בעולם הזה הכול יחסי!

laitman_75_70.jpg

שאלה: בעל הסולם כתב במאמרו "חכמת הקבלה והפילוסופיה" שככל שהמדע לא התפתח לצורתו המושלמת צריכים אנחנו להתחשב רק עם מציאות הממשית. לאיזו "צורה מושלמת" המדע אמור להתפתח?

תשובתי: המדע אמור להתפתח עד המצב שהוא יתחבר עם חכמת הקבלה ויתמזג עימה באותו הזרם. כי העולם שלנו אמור לעלות ולהתלבש בעולם הרוחני, להפוך לחלק בלתי נפרד ממנו, ובהתכללותו בעולם הרוחני יחד עם כל הפעולות, עם כל המאמץ שלנו, המושקע אפילו בחומר העולם הזה. שום דבר אינו נעלם, הכול שייך לאותה הבריאה, לאותה המציאות. לכן גם מדעי הטבע יתחברו ויתמזגו עם חכמת הקבלה, כחלקה החיוני.

חכמת הקבלה כוללת את כל הבריאה, שם יתכללו גם כל המדעים של העולם שלנו. גם עכשיו הם כלולים בה רק נדמה לנו שהם קיימים בנפרד. כל החוקים של העולם הזה הם אותם החוקים שקיימים בעולם הרוחני, אך מוטבעים בחומר האגואיסטי שלנו. אם החומר פועל עם כוונה לקבל "לעצמו" בדרגת המלכות דמלכות של עולם העשיה, החוקים יוצאים כאלה. בעולם הרוחני הכוונה "לעצמו" שייכת ל"קליפות", כוחות הטומאה, שם הם כוחות רוחניים. כאן הם הופכים לגשמיים, לא מוכרים בכוונה "לעצמו".

כשאנחנו מגיעים למצב של גמר התיקון, העולם כולו בהדרגה מתבטל ונעלם. אנחנו מרגישים אותו פחות ופחות, ויותר חלקים ממנו נעלמים מתפיסתנו. אנחנו מתחילים להרגיש שהכול זמני וחולף. כמו שינוי צורת החומר ממצב צבירה אחד למצב צבירה אחר, כשהצורות חוזרות למצבן הראשוני, ו"מהמצבים הנראים" של חומר מוצק הופכים לנוזל, אך אחרי זה הופכים למשהו לא לגמרי נראה, גז, ואחר כך למשהו בלתי נראה לגמרי, לאפס/ריק… כל זה מתרחש בתוך החושים שלנו, בתפיסתנו.

אם תפיסתנו משתנה, אז לא נשאר מקום לפיזיקה הרגילה שעוסקת בעצם רק בחומר הדומם. ביולוגיה, זואולוגיה ורפואה – עוסקות בדרגות הצומח והחי. כל המדע שלנו אינו עולה מעל הדרגות הללו: דומם, צומח וחי. בדרגת האדם כבר לא קיים "מדע" (במובן הישיר של המילה), מלבד רישום תצפיות ועובדות שהצטברו במהלך החיים (פסיכולוגיה, פסיכיאטריה).

במידה שהעולם הזה יעלם מהרגשתנו בדרגות דומם, צומח וחי, והדרגות הללו תתחלנה "להתקפל", לעלות ולהתכלל בדרגת המדבר, נפסיק לעסוק במדעים הללו, כיוון שנפסיק להרגיש את התופעות הללו ולחשוב שהן קיימות באותו המצב שנראה לנו עכשיו. כל המציאות הזאת קיימת רק ביחס אלינו. כשכל התכונות והחושים משתנים, כלומר משתנה המציאות הנתפסת על ידינו בחושים אלו, אז איזה מדע יכול להיות במציאות שאינה קיימת? – הכול יחסי…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 05.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה ושאר המדעים, הדת והפילוסופיה
מבוי סתום או יציאה למציאות חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest