דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד לידת האדם/הכוונה

סוד לידת האדם/הכוונה

הרצון לקבל הוא חומר, והכוונה היא הצורה שלו. אך אין לך לא כוונה ולא צורה, עד שהיא אינה נפגשת עם האור העליון ובפגישה ביניהם בונה את הצורה. אינך יכול ליצור בעצמך כוונה לבורא. אתה רק פונה עם הבקשה (מעלה מ"ן) ומלמעלה יורד מ"ד, נה"י של העליון יחד עם האור החוזר שלו. ואז האור החוזר הזה של העליון מתלבש בחומר שלך, והוא זה שמקנה לך צורה.

החלק התחתון (נה"י) של העליון המתלבש בתחתון, יוצר את הצורה של התחתון. והתחתון עצמו אינו יכול לעשות דבר, אלא רק לבקש: "תַקנֵה לי צורה של השפעה!". ואיזו צורה? – זאת מחליט העליון, לשֵם כך אנחנו צריכים לבטל את עצמנו.

לכן אני יכול לקבל רצון מהקבוצה, לקבל צורת העליון, אך אין הקבוצה קובעת עבורי את הצורה הזאת, היא רק מעוררת בי את הנחיצות והצורך לכך. וכשאני מבקש מהעליון, מעלה מ"ן, אינני מכתיב לו מה הוא צריך לתת לי. מפני שזה לא היה נקרא השפעה אם הייתי דורש להיות דווקא כזה ולא אחר.

חוץ מזה, כבר נמצא בתוכי גֵן של מידע (רשימו), הקובע את הגורל שלי. כשאני מעלה מ"ן, אני מעלה את הרשימו הזה, את הגֵן הזה, כדי שהעליון יעשה עליו "זיווג", מיזוג של החלקים הזכרי והנקבי כמו בלידת תינוק. המיזוג הזה מתרחש למעלה, ואני כבר מקבל את הצורה המוכנה שנולדה ממנו. כל הצורות שלי כבר רשומות מראש בתוכי, בשרשרת של רשימות. אינני קובע את גורלי, אני רק קובע בעצמי לעצמי את אופן המעבר מצורה אחת לשנייה, או בדרך טובה או בדרך של ייסורים. אך את הצורות עצמן לא ניתן לשנות, הן נקבעות על ידי שורש הנשמה שלי וירידתו לעולם הזה, באותה הדרך בדיוק אני צריך לעלות חזרה.

בי תלוי רק איך אני אעבור משלב לשלב, על ידי מכות שדוחפות אותי מאחור או על ידי האור שמושך אותי מקדימה, וכמו כן: מהר או לאט, האם אני אחפשׂ בעצמי כיצד ללמוד מהבורא, או שהוא יאלץ ללמד אותי על ידי המקל…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 05.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לפתוח ברז בצנרת האור
עבודה עם האור
אנחנו דורשים – הבורא מבצע!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest