דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 95

שאלות ותשובות – 95

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: פעם היה שיעור שהיה מוקדש לגאוגרפיה קבלית, בו אמרת שכל ארץ ישראל דומה לעולם האצילות ומסמלת את עשרת הספירות. חרמון – זהו כתר, שככל הנראה מוצאו מהמילה "חרם", ובו בזמן גם כתר. תסביר בבקשה, מהו הקשר בין חרם לכתר? את אותו הדבר הייתי רוצה להבין בקשר לגליל, כנרת, שומרון ויהודה, להכיר את משמעות המילים, ואם זה אפשרי, תעשה על כך תכנית נוספת דומה, שאחריה לא תשארנה שאלות.

תשובה: "חרם" – לא כל כך חרם, אלא יותר "ניכור". אני חושב שאתה מכיר את הפתיחה לחכמת הקבלה, שכתר תמיד מופיע בפרצופים ובעולמות כאיזשהו גורם "זר", הוא תמיד "נציגו של הבורא", הרצון להנות שלו, בזמן שיתר הספירות (ופרצופים בעולמות) – צורות שונות של רצון לקבל על מנת להשפיע. לכן, גם נקרא "כתר" – כאילו לא המלך בעצמו, אלא מה (השפעת הבורא) שעושה אותו למלך.

ב"גאוגרפיה קבלית" ישנם מספר רב של שמות וכינויים, אך משמעותם האמיתית נעשית ברורה ומקובלת, כמו כל דבר בקבלה, רק מתוך ההשגה, כשעולים למדרגות גבוהות יותר. להמיר את שיטת ההשגה של מהות הדברים ב"לדעת כבר עכשיו" לא כדאי, זה עלול להיות "מזון טעים מדי" לאגואיזם, שהתמכרות לכך עלולה לגרום, במקרה הגרוע ביותר לבלתי ניתן להתגבר עליו. במיוחד שמצב של "אין שאלות", מסמל עצירה בהתקדמות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest