דף הבית / משבר עולמי / חברים, הברית שלנו מצויינת…

חברים, הברית שלנו מצויינת…

laitman_2010-03-12_9584-70.jpg

מאמר דעה של ליאוניד איבשוב, לשעבר ראש מנהלת שיתוף פעולה בינלאומי-צבאי במשרד הביטחון של רוסיה: "תחילת המאה ה-21 הפכה לפרשת דרכים היסטורית, שבה האנושות, שחווה תהליך של גלובליזציה, עומדת בפני בחירת אופן המשך ההתפתחות: לאן וכיצד להתקדם הלאה, כדי לשמר את הציוויליזציה על פני כדור הארץ, ולא לדחוף את האנושות אל תהום ההשמדה ההדדית אל מול הסכנה ההולכת וגוברת, הקשורה להידלדלות משאבי הטבע? מה יכולה להיות האלטרנטיבה הרוסית לתוכניות המערביות? כיצד יראה עולם מאוחד וגלובלי? מה צריכה להיות הגיאופוליטיקה, שמספקת התפתחות בטוחה והדרגתית לציוויליזציה המודרנית?

בתור מודל לסדר עולמי, בתור אלטרנטיבה לתוכניות ה"היררכיה של התרבויות", מוצע מודל של חברה גלובלית מאוחדת, שאפשר לקרוא לה "עזרה הדדית של התרבויות" או "הרמוניה בין התרבויות". בבסיסה עומד הרעיון על בחינת הגלובליזציה של העולם כשלב חדש בהתפתחות המנגנון החי המאוחד, שהוא הציוויליזציה האנושית על כל מגוון התרבויות שלה, וכדור הארץ כסביבת המחייה את אותו המנגנון. מטרת מודל הסדר העולמי המוצע, אינה יצירת אחידות וגם לא סידור היררכי של התרבויות הקיימות, אלא התפתחות שוויונית שלהן תוך שמירה והרחבה של "שטח ההתפתחות" עבור כל עם ותרבות.

מבחינת השקפת העולם, מדובר בעקרונות של הפצה טבעית של אידיאולוגיית הקהילתיות, מתן עדיפות לחברה על פני הפרט, בתור בסיס להשקפת העולם ולמהלך החיים של העמים ברמה גיאופוליטית, גלובלית. מדובר במעבר מדיכוי הדדי ומלחמת תרבויות, לשיתוף פעולה ועזרה הדדית, כאשר הרווחה וההצלחה של כל אחת מהתרבויות נקבעת על ידי יצירת תנאים להתפתחות ותמיכה מצד כל החברה העולמית המאוחדת.

לדעתי זוהי הדרך היחידה לבנות חברה גלובלית ומחוברת ללא ניגודים אנטגוניסטים. כל אפשרות אחרת, תביא בהכרח לאיומים גלובליים המסוגלים להביא את האדם לסף השמדה, כיוון שהדיפתם תהיה כמעט בלתי אפשרית. בבסיס בניית החברה המאוחדת הגלובלית המוצעת כאן, יכולים להיות העקרונות הבאים:

  • אחדות הבסיס הרוחני, תוך בניית היחסים בין התרבויות והמדינות על עקרון הקהילתיות, מתן עליונות לאינטרסים של התפתחות החברה בכללותה, לקיחה בחשבון את האינטרסים של כל המדינות והעמים ושמירת ביטחון של הסביבה המחייה.

  • בחירה חופשית של התפתחות תרבותית, לרבות אפשרות של הגבלה עצמית.

  • תיאום ההתפתחות התרבותית, המספקת התפתחות כלל-כיוונית של החברה בכללותה.

  • תמיכה הדדית תרבותית ועזרה הדדית במקום תחרות.

  • שוויון זכויות תרבותי, חילוף חופשי של דברי ערך רוחניים וחומריים, תוך איסור ניצול של עמים ותרבויות על ידי אחרים.

  • ביטחון הדדי של ההתפתחות התרבותית, שלילת איומים.

מבחינה רוחנית, ברית של המדינות הללו תופסת את כל המערכות הרעיוניות והדתיות של מערכת הזהות הקהילתית.

הבעיה המרכזית והראשונית שיש לפתור מיד, היא בניית בסיס רעיוני לאיחוד, רעיון אחד של עולם גלובלי של הרמוניה תרבותית".

תגובתי: יפה לראות שאיש צבא רוסי-סובייטי מביע כזאת דעה! זאת אומרת, המשימה והמטרה הוגדרו נכון מאוד לפי הקומוניזם. אך מה עם בניית הקומוניזם? אגואיסטים בעולם שלנו לא יבנו חברה חדשה. כל המבנים יתמוטטו באש מלחמת העולם החדשה. הבעיה המרכזית והראשונית שיש לפתור מיד, היא לא בניית בסיס רעיוני לאיחוד, רעיון אחד של עולם גלובלי של הרמוניה תרבותית, אלא חינוך האדם החדש. ורק האדם החדש, יעלה מעל הטבע, על ידי חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר – נקודת המעבר לחברה החדשה
השקפת עולם אנטי משברית ʺנטורליזם סוציאליʺ
סיכויי התפתחות של חברה גלובאלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest