דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עובדים עם החברים, מתכוונים לבורא

עובדים עם החברים, מתכוונים לבורא

כיצד אנחנו מתקדמים בקבוצה? כולנו יודעים שהמטרה שלנו היא להשיג את ההשפעה והאהבה. כוח התיקון מגיע אלינו רק באמצעות לימוד המערכת המתוקנת. וזוהי חכמת הקבלה.

לכן אנחנו מתחברים, לומדים יחד, ובונים את הכוונה המקסימלית לאיחוד. בדרך אנחנו מגלים בינינו שנאה אמיתית, הר סיני, אך יחד עם זה מגלים את הנחיצות להשׂיג את ההשפעה והאהבה. הרי אין לנו ברירה אחרת, זאת כל המטרה. וכך בהדרגה אנחנו מתקדמים קדימה.

האדם משתוקק לאהבת חברים, בודק את המאמצים וההצלחות שלו, ומבחינתו זה אינו שונה מהקִרבה לבורא. על אף שהבורא נסתר, שני התיקונים הללו דומים זה לזה, ממש זהים: העבודה עם הזולת והעבודה עם הבורא. הרי ה"זולת" הוא כל מה שנמצא מחוץ לרצונו של האדם, בין אם זה הבורא ובין אם זה החבר. שניהם זרים לאדם. אם הוא יכול לבדוק את עצמו ביחס לחבר, עליו לדעת שבכך הוא בודק את עצמו ביחס לבורא. מעבר לזה, בקבוצה יש לו סיוע ותמיכה מצד החברים: הם דורשים ממנו את העבודה, מעוררים אותו אליה. ולכן כאן הוא יכול להצליח ללא ספק.

אנחנו מתחברים עם החברים, עד כמה שזה אפשרי, כדי לתקן את איכות החיבור שלנו על ידי הלימוד. זוהי השיטה. ואם אנחנו עושים זאת כדי להשיג השפעה ואהבה לבורא, אנחנו בונים את עצמנו לפי העיקרון של "ישראל, אורייתא וקוב"ה חד הוא". כשאנחנו מתחברים עם החברים באמצעות לימוד חכמת הקבלה, אנחנו מזמינים את המאור המחזיר למוטב, את הכוח הפנימי שבנו, את הבורא. ואז בתוך החיבור בינינו אנחנו מגיעים לחיבור עימו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל האמצעים שווים
להכניס ללב את הדאגה לחברים
דרך מנסרת הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest