דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התשובה לכל שאלותיי

התשובה לכל שאלותיי

חכמת הקבלה אינה מדברת על העולם המדומה שלנו, אלא על תיקון הנשמה. היא מסבירה לנו כיצד להשיג את המציאות האמיתית. המציאות האמיתית היא הכלי שבתוכו מורגש הבורא, לפי מידת הדבֵקות איתו.

הכלי (הנשמה) מתחלק לשני חלקים: החלק שנקרא "ישראל", שמשתוקק למטרה: החיבור עם הבורא, והחלק השני, "אומות העולם", שאינו מסוגל לכך. אנחנו מרגישים איזושהי נטייה לגלות את הבורא. חכמת הקבלה, לפי הגדרתה, היא שיטת גילוי הבורא לנברא. במילים אחרות, מדובר על גילוי תכונת ההשפעה והאהבה בתוך הנברא.

אנשים שיש להם את הרצון הזה מתחברים בשדה הכללי של הבורא, כדי שתהיה להם האפשרות להשיג את המטרה. הם מרגישים נטייה להתקרב זה לזה, ובעצמם אינם יודעים מדוע. וכך הם באים ומתחברים, בדומה למטענים חשמליים או חלקיקי ברזל בשדה מגנטי. וכאן הם מקבלים את ההזדמנות ליישם את שיטת התיקון.

מלכתחילה הם אינם יודעים שעליהם לתקן את עצמם. פשוט יש להם נטייה לגלות את מהות החיים: "לשם מה אני חי? מה הטעם בחיים?" ובסופו של דבר הם מתחילים להבין שכל השאלות הללו מובילות לגילוי הבורא, לגילוי הכוח העליון שמסדר, מנהל, מעצב ומקיים את כל המציאות. אין עוד מלבדו.

וכך, מהשאלה על משמעות החיים האדם מגיע לשאלה: כיצד לגלות את הבורא. הרי גילוי הבורא ייתן לו תשובה להכול. על מנת להתקרב לגילוי הבורא, האנשים הללו מתחברים.

הבורא נסתר, ועלינו לגלות דווקא אותו, ולא משהו אחר, כלומר דווקא את תכונת ההשפעה והאהבה, שנמצאות מחוץ לטבע שלנו, טבע הקבלה והשנאה, מעליהן. לשם כך מובילים אותי לאיזשהו אוסף של בני אדם. יחד איתם אני מתחיל להבין שכדי לענות על שאלת משמעות החיים אני חייב לגלות את הבורא, והגילוי הזה ייתן את התשובה לכל השאלות ששאלתי ואשאל. גילוי הבורא הוא גילוי כוח ההשפעה והאהבה. כדי להבין אותו, עליי להידמות אליו ולהכיר את התכונה הזאת שלו.

אני צריך לרכוש את התכונה הזאת, וכדי להבטיח זאת, אני נמצא בין אנשים שדומים לי. בכוונה כך סודר לי. הבורא נסתר, מפני שתכונת ההשפעה הפוכה ממני. בגלל ההפרש המהותי ביניהן, התכונות הללו אינן מרגישות זו את זו, ולכן אינני מרגיש את הבורא. אינני מסוגל לעבוד כלפי מי שאינני מרגיש: אין ספק שאטעה ואשלה את עצמי.

לכן הבורא נתן לי את העבודה כלפי הזולת, ולא ישירות כלפיו. בצורה כזאת, ודאי שאני יכול לבדוק: אני יכול לקבל כוחות מהחברים, ולבדוק את עצמי לעומתם, עד כמה אני מתקדם משנאה לאהבה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התהפכות הרֵגָשוֹת
עזרו לי להבין: מה אני רוצה?
כל התשובות – בקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest