שאלה: אתה אומר שנשים צריכות להפנות את הרצון לרוחניות שלהן כלפי הגברים, אבל האם לא לימדת אותנו שלהידבק צריך רק אל הבורא?
תשובה: אנו לומדים ממורינו, אברהם, משה, רשב"י, האר"י, בעל הסולם ורב"ש. ראי מה כתוב על מעמד הר סיני, מהן זכויות הנשים המפורטות בתורה, בתלמוד ובמדרשים. אנו לוקחים דוגמה מהחיים שלנו ממבנה המשפחה כתא טבעי.
בסך הכול ניתן לראות, שאישה מכניסה לגבר את רצונה, מחייבת אותו והוא מפרנס אותה ואת הילדים – כך גם כן ברוחניות. כלומר, דרך עזרה לגברים צריכות הנשים לחייב אותם להזמין את האור העליון שיביא תיקון לכולם.
חווה היא בסך הכול חלק מה"אדם". היא כוללת בתוכה את הרצון היסודי של העולם. אבל לא מסוגלת בעצמה להזמין את אור התיקון על עצמה. אנו לומדים זאת בספר "עץ חיים" של האר"י ובתלמוד עשר הספירות, היכן שמוסבר על שילוב העבודה של זעיר אנפין ונוקבא (החלק הגברי והחלק הנשי) בעולם האצילות.
הרבה דברים עדיין לא ברורים לנו כיום, הרי איננו מתקדמים בדרך הטבעית והמתוכנתת, דרך "בעיתה", אלא גורמים לתאוצת התנועה כלפי מטרת הבריאה, היינו בדרך "אחישנה". לכן לא הרבה דברים כתובים על דרכנו, אבל "נשמת אדם תלמדנו".
תגיותאדם בורא בעל הסולם האר"י הרב"ש מטרת הבריאה משפחה נשים רצון תיקון תלמוד עשר הספירות
"אם תזכו אני אבוא לכם ואלמדכם", דברי האר"י
להרחבה,
הרב יהודה אשלג בעל הסולם, אגרות קודש אגרת 39 – 1927 עמ' קי"ח
http://www.kab.co.il/heb/layout/set/trans_page/content/view/full/31439
שאלה על "לאחוז את הנחש בזנבו או בראשו?" נמצאת בספר (חדש) חוכמת הקבלה בזמננו מס"1 אגרת 10 עמוד 212 משפט מהו"כשבא משה להצילם מנשיכת הנחש היה אוחז את הנחש בזנבו ולא בראשו"?
אשמח לתשובתך. תודה
אנשי שקר היו אוחזין בראש הנחש, ואילו משה אחז בזנבו, ב זו"ן שלו זווג של אהבה והבן.
הרב יהודה אשלג בעל הסולם אגרות קודש אגרת 1925-10 עמ' מ"ח
באור מאת הרב ד"ר מיכאל לייטמן
אגרת 10 שיעור 3 http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/34209
הכיצד זה שאין באישה יכולת אצמעית משלה לדבוק בבורא אם יש לה רצון לזה?האם יתכן רצון כלשהו ללא אפשרות פוטניאלית למילוי? אם נשים מרגישות צורך לדבקות והרגשת העולם העליון ,האם אליהן לחקות ולהתפלל לחסדיו של זכר בשר ודם שימלא את הצורך הזה? אם אין ביכולתן לעשות צעדים אצמעים משלהן לקראת התקרבות והשגת העליוןהרי זה אומר שמיסודן הן פחותות וחסרות לעומת הגברים.