דף הבית / אהבה / זוגיות / משחק לקבוצות מתקדמות

משחק לקבוצות מתקדמות

שאלה: חלק מסדנאות החיבור שמועברות על ידינו הוקדשו לבירור ההבדל בין המינים. תחילה הנשים סיפרו כיצד הן רואות את הגברים וכיצד הן רואות את עצמן.

אחר כך התבטאו הגברים, כיצד הם רואים את עצמם וכיצד הם רואים את הנשים. התמונה הזאת הושוותה, והיה מפליא לראות עד כמה אנחנו שונים.

אחר כך גם הגברים וגם הנשים אספו כביכול את כל התכונות שלהם בכמה "סלים", והתחילו לחשוב איך למלא את התכונות האלה של המין השני: מה הם רוצים ומה יכולים לתת זה לזה. האם כדאי להשתמש בתרגיל הזה בצורת משחק במעגל המשפחתי עם בני נוער מתבגרים?

תשובתי: זה קשה מאוד, כי כאן צריך להתנתק בהדרגה מעצמך, להתחיל לחשוב עם ראש של אדם אחר, לחיות ברצונות שלו, להיכנס לתוכו. יוצא, שהיכולות הן שלי ואילו הרצונות הם שלו, כאילו שאני חי עם הגוף שלי אבל עם הרצונות שלו, בכך שמשלים אותם והוא משלים את שלי. כאן אנחנו יוצאים לדרגת שיתוף פעולה אחרת, להשפעה חלוטה.

זו כבר התכללות זה בזה. זו כבר באמת אהבה אמיתית: לא פיזית, לא אפלטונית, לא מינית, אלא דווקא אמיתית, התכללות זה בזה. ספק אם התרגיל הזה יתאים למשפחה, מפני שבה מיטשטשים ההבדלים המיניים ומופיעים אחרים. אם עורכים את המשחק הזה במעגל של בני נוער מתבגרים, אז רק בקבוצה מתקדמת מאוד.

לשם התחלה הייתי מחדיר בין המתבגרים דיון בצורה של בית משפט, כאשר אדם מסתכל על עצמו מהצד, דן את האחרים לא מנקודת מבטו אלא מצידו של האחר, של שופט בורר. כך הם ילמדו להיות גמישים, לדון לא רק מתוך עצמם אלא גם מתוך האחרים. את זה צריך ללמד אותם.

מתוך התוכנית "שיחות עם מיכאל לייטמן", 11.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בדרך ליחסים אידיאלים
הנשגב והארצי
מנטאליות, השפה הפנימית של האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest