דף הבית / משבר עולמי / משבר השלטון האירופאי

משבר השלטון האירופאי

דעתו של דימיטרי דנילוב, ראש מחלקת הביטחון האירופאי במכון לאירופה של האקדמיה הרוסית למדעים: "הפוליטיקה נוצרת על ידי המרחב האינפורמטיבי. המוחים ואלה שנאבקים איתם, מתארגנים על בסיס הרשתות החברתיות. והמוטיבציה: החל מחוסר שביעות רצון מהממשלה וכלה בביזה ו"אפקט הָעֵדר". לא ניתן להתמודד עם הבעיות החברתיות באמצעי כוח.

הפוליטיקאים אינם מדברים על משבר הרב-תרבותיות, על ההגירה הבלתי חוקית. נציגי הקבוצות האתניות מדברים על כך שאירופה היא גם הבית שלהם. בגרמניה ניסו ליצור דיאלוג בין הזרמים הדתיים השונים, אך לא מצליחים למצוא את נקודות המגע.

בארצות כמו בריטניה, צרפת והולנד, האוכלוסייה יכולה להשפיע על המצב רק בדרך דמוקרטית, אך זוהי דרך ארוכה מדי, והבעיות דורשות פיתרון מיידי. המחאות הנוכחיות הן הדרך להפנות את תשומת הלב של הרשויות לבעיות החברתיות.

בכל הארצות המפותחות צריך להיות כוח רצון פוליטי, אישיות כריזמטית שתשנה את המצב. אבל במערב של היום אין מנהיגים כאלה, מפני שהמערכת הפוליטית יוצרת מנהיגים שכבולים לקבוצות רבות של בעלי אינטרסים. לכן אין כוח רצון פוליטי לשינויים, ולכן בפרספקטיבה הנראית לעין המשבר ילך ויעמיק".
ידיעות קודמות בנושא:
כללי המשחק החדשים
כיצד פותרים את הבעיות שמתעוררות?
איזהו חכם? – הרואה את הנולד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest