דף הבית / נשים / מה יעצור את האלימות?

מה יעצור את האלימות?

thumbs_vdochnovenie_100_wp.gif

שאלה מהבלוג באנגלית: במדינה שלי (ארה"ב) מתרחשת לאחרונה עלייה משמעותית בגילויי האלימות במשפחה. כל יום נרצחות נשים בידי בני זוגן. ההרגשה היא שהגברים רוכשים שנאה לנשים. בתו של שותפי לעבודה נרצחה בידי גבר שאיתו נפגשה במשך חודשיים. רק במקרים נדירים הנשים הן שרוצחות את הגברים. מהי הסיבה לאלימות הזאת כלפי הנשים?

תשובה: מלכתחילה הגבר מרגיש את האישה כנחותה ממנו. זה מושרש בטבע. אפשר להבין זאת בצורה עקיפה מהסיפור על חטא אדם הראשון, שהוא השורש הרוחני לעובדה שהתיקון תלוי בחלק הגברי של הכלי. בעולמנו זה משתקף בתלות האישה בגבר בהולדת צאצאיה ובחינוכם. למרות שהצאצאים מקבלים את שם האב.

את היחס הזה אפשר לתקן בעולמנו רק בעזרת ההכרה שבהתקדמות אל הבורא האיש והאישה הם שותפים, ואף יותר מזה. לעזרתה של האישה בהתקרבות אל הבורא ולרצונה להתקרב לבורא, יש חשיבות עצומה. מה שהופך את האישה לבעלת ערך, חיונית ומועילה עבור הגברים המשתוקקים לגילוי האור.

5 comments

  1. ספר ברכת שלום על התורה/ רב"ש/ מאמר קצא/ עמ' רלא

    קצא

    בזוהר (הסולם אות כח): ראה חיים עם האשה אשר אהבת. זה הוא סוד, שצריך האדם לכלול חיים מעץ החיים שהוא ז"א, במקום זה, שהוא מלכות, הנקראת אשה. זה בלא זה, ז"א בלא מלכות, אינו הולך. וצריך האדם לכלול מידת יום בלילה וכו'. כי החיים שהוא סוד הארת החכמה, אינם שורים אלא על זה, על המלכות וכו'. ובעמלך אשר אתה עמל תחת השמש, הוא כמו שאתה אומר, בכל דרכיך דעהו והוא יְיַשר ארחתיך. כי דעהו הוא אותיות דע -ה"ו, שהם ז"א ומלכות.

    ביאור הדברים: אשה, נקראת מלכות שמים. אשר אהבת, כלומר שקבלת מלכות שמים צריכה להיות כמו שכתוב: "ואהבת את ה' אלהיך" (רו). יום, נקרא קו ימין, שהוא "כי חפץ חסד" והוא שמח בחלקו. ולילה, נקרא בחינת חסרון. דע – ה"ו, שכל העבודה היא ליחד את ה"ו – ה" (רז).

    ____

    רו. ודרשו חז"ל (ברכות נד, א במשנה): בשני יצריך, ביצר הטוב וביצר הרע. ולהלן מפרש שהם מידת יום ומידת לילה.

    רז. שהם בחי' ז"א ומלכות. ודע הוא מלשון יחוד וזווג, ע"ד: והאדם ידע את חווה אשתו (שער הכוונות דרושי הפסח דרוש א').

  2.  מעניינת התשובה הזאת…..ואם הגבר מרגיש שהאישה נחותה ממנו…אז מה ?

    למה אלימות ?? גם אני מרגישה שהחתול שלי נחות ממני ,אני לא משתמשת באלימות…האלימות לדעתי מעידה בדיוק להיפך .  הגבר מרגיש מאויים על-ידי האישה, אצל הגבר הלא מפותח היא מעוררת חששות  ופחדים…האלימות היא ביטויי לחולשה, ותחושת נחיתות ולא להיפך.

    אני גם סבורה שאדם הראשון ללא האישה, היה בחזקת "גולם" הרי בעצמו לא היה יכול להתקדם ולהתפתח, לצורך זה נבראה האישה .אז מי תלויי במי ? גם בעולם הזה , גבר שרוצה ילדים ומשפחה חייב להתקשר לאישה,אין לו ברירה,זה לא עובד בכיוון ההפוך…אישה יכולה להיות אמא בלי להיות קשורה לגבר, היא לא תלוייה בו. הוא כן תלויי בה.       למעלה מזה , בואו נדמיין מצב היפותטי שבו יש גבר אחד ואלף נשים ,בשנה אחת האוכלוסייה מוכפלת. אבל אם להיפך, אישה אחת ואלף גברים , המצב יהיה קשה… קשה…ועוד דבר קטן,מחקרים מראים שגבר ללא אישה חיי פחות מגבר שחיי עם אישה . אישה בכל מקרה חייה יותר….אם העולם הזה הוא עולם הענפים אז מוכרח להיות שורש רוחני לתלות הגבר באישה  .   אולי מכאן תחושת הנחיתות שמולידה אלימות.

  3. ורדה כמה טוב שאת פה… סוף סוף קול הגיוני Wink

  4. ורדה, ציירת את הדרך לגמר התיקון, הדרך לתיקון עוברת דרך האשה = דרך הרצון לקבל.

  5. תלמידה יקרה..                                                                         

    תודה על המחמאה ושמחה שגרמתי לך הרגשה טובה…(רצון לקבל…את יודעת…)  אבל רציתי שתדעי שכתבתי את הדברים כאילו אני צופה בסיטואציה מהצד וכל פעם שאני שומעת על תלות האישה בגבר, אני מתפלאת מחדש….סוף כל סוף הוא זקוק גם לתיקון…. ועליו בעצם מוטלת העבודה הקשה…והאישה רק  "תופסת טרמפ" (סתם בצחוק….) וכאשר מדברים על תלות בעולם הזה אני עוד יותר מתפלאת…. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest