דף הבית / נשים / מה זה אישה ברוחניות?

מה זה אישה ברוחניות?

שאלה: מה זה אישה ברוחניות?

תשובתי: רצון. שום דבר אחר. אדם, שבתוכו מקושרים הדדית בהתאמה סוגים מסוימים של רצונות, יוצר דמות שנקראת אישה. אותו הדבר גם עם גברים וכל השאר.  בעולם הזה הכול מסתכם בדבר אחד, רצון לקבל ורצון להשפיע, ובשילובים ביניהם נוצרים כל מיני "יצורים רוחניים" למיניהם.

והעולם הגשמי לא קיים כלל, הוא קיים רק בדמיון שלנו. אותם כוחות, שיוצרים בנו את העולם הרוחני, יוצרים גם את העולם הגשמי. על מנת לראות את מה שמתרחש בעולם הרוחני עם שני הכוחות: קבלה והשפעה עלינו לרכוש את תכונת ההשפעה. ואילו בעולם שלנו, מראש נבראנו כך שנוכל לראות את התכונות שמצטיירות על המסך שלנו ומוצגות לנו כעולם הזה.

כלומר, כל מה שאנחנו רואים לפנינו הטבע הדומם, הצומח, החי והאנושי בכל השילובים והאפשרויות האין סופיות, מצטיירים ומוצגים על גבי המסך הפנימי שלנו באמצעות שני הכוחות. אבל שני הכוחות, גם כוח ההשפעה וגם כוח הקבלה, פלוס ומינוס, נמצאים ברמה האגואיסטית.

אם נרכוש את האפשרות לצפות בזה עם מסך רוחני, כלומר בהשתקפות ברמה האלטרואיסטית, אז נתחיל להבין, לראות ולהפנים בתוכנו את העולם הבא, שכבר יצייר לנו את שני הכוחות החיובי והשלילי.

שאלה: וכל זה, זו התפתחות של הרצון?

תשובתי: הבורא לא ברא שום דבר, פרט לרצון. כך גם נאמר: "בראתי יצר הרע". במידה שתמשוך מהבורא את האור על היצר הרע, באותה מידה הוא יהפוך לטוב.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.02.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest