דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / מבט על עצמך מנקודת אור

מבט על עצמך מנקודת אור

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

חכמת הקבלה, כמו כל מדע אחר, חוקרת את המתרחש עם החומר. עם זאת, ישנם מספר דברים המייחדים אותה ממדעים אחרים:

  • בניגוד למדעים הגשמיים, החוקרים את החומר – גילוייו של "הרצון לקבל"- המורגש על ידינו או לחילופין על ידי מכשירים, חוכמת הקבלה חוקרת את החומר שאיננו מרגישים – את "הרצון להשפיע".
  • חוכמת הקבלה מאפשרת לנו לצפות על החומר שבו אנחנו קיימים "מהצד", מהנקודה הרוחנית. מאותה הנקודה שיצרה את כל החומר – הן החומר הרוחני (רצון להשפיע) והן החומר הגשמי (רצון לקבל).
  • בשעה שאנו מבצעים מחקרים באמצעות מדעי העולם הזה, אנחנו נמצאים בתוך העולם הזה, כלומר בתוך החומר שלו (רצון לקבל). לכן כל המחקרים והמסקנות שלנו נובעים מתוכו. אנו לומדים וחוקרים את דרגות החי, הצומח והדומם – מדרגת האדם. לעומת זאת, חוכמת הקבלה מאפשרת לאדם לעלות לדרגה עליונה יותר, לדרגת האור (הרצון להשפיע), ולחקור את החומר שלנו ממנה, ממעל. אין דרך אחרת לחקור את דרגת "האדם" מלבד לשיטה שמציעה חכמת הקבלה.
  • חוכמת הקבלה מאפשרת לפתח חוש חדש מתוך "הנקודה שבלב" שקיימת בתוכנו, ולהרגיש את חלק הבריאה הנסתר מאיתנו, את המערכת שמנהלת אותנו ואת כל עולמנו, ולנהל דרך מערכת זו את כל מצבינו ממעלה למטה.
  • התאמה למערכת ההנהגה מאפשרת לאדם לעבור להרגשת הקיום שלנו במערכת ההשפעה, שאינה מוגבלת במסגרות של זמן או מרחב, כלומר להרגיש את זרימת קיומינו מחוץ לזמן ולמיתה.

מתוך שיעור על "פתיחה לחוכמת הקבלה", 12.11.2009

רשימות קודמות בנושא:
הקומבינטוריקה של הבריאה
מקומה של חוכמת הקבלה בבריאה
תוכנה במחשב אוניברסאלי

One comment

  1. מזכיר לי בילדות חלומות בהם יכולתי לראות את עצמי יושבת בתוך אולם ורואה עצמי בלבושים שונים על הבמה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest