לקפוץ מעל התהום

כגודל הכלים (הרצונות) שיש לנו, כך גודל האור שאנחנו מקבלים. לכן, בעולם הזה אנחנו רחוקים מאוד מהמצב האמיתי, שנסתר מאחורי מדרגות ומסכים רבים. אם לא יהיו לנו כלים רבים, אמצעים רבים ומרכיבים רבים, לא נוכל לגלות את האור.

הנברא הוא "יש מאין". במילים אחרות, הבורא האחד והיחיד רצה לברוא מישהו מחוץ לו. התכונה הנבדלת הזאת, המישהו שמחוץ לו, נקרא "הנברא". הבורא רוצה שהנברא יגלה שהוא נמצא מחוץ לו, שיתגבר על הפער ביניהם ויצליח לבטל את התהום ביניהם.

לכן, גם בעולם הזה האדם צריך לראות את עצמו שהוא ניצב רק לפני הבורא. אין עוד מלבדו. מחוץ לבורא אין כלום, כולל האדם עצמו. רק בתפיסה ובהרגשה שלי נוצרה האשליה שקיים משהו מחוץ לכוח האחד והיחיד, מחוץ לבורא. האשליה הזאת נוצרה בכוונה, כדי שתהיה לי אחיזה שתאפשר לי, מתוך הרבה כלים, להגיע לאחד. באחד הזה ה"אני" לא קיים. נאמר: "שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד". הכול נכלל בו. האדם יצטרך לגלות זאת, ובכך לקפוץ מעל התהום שפעורה בין "יש מיש" ל"יש מאין". לכך עלינו להגיע.

כל מה שיש לנו: העולם הגדול, העולמות הרוחניים, השבירה, הכלים, החברים, כל האמצעים, השיטה כולה – הכול נועד רק כדי שנתקן את תפיסת המציאות שלנו ונגלה שחוץ מהכוח האחד אין כלום, כולל גם אותי. הסביבה שלי בנויה כך כדי לעזור לי להגיע לאיחוד הזה. אני תמיד ניצב לפני הבורא, ובינינו אין שום דבר. כך האדם צריך לתפוס את המציאות. בעל הסולם כתב על כך ב"שמעתי", מאמר ס"ז:

"מי שחושב שמרמה את חבירו, אינו אלא שמרמה להשם ית', משום שחוץ מגופו של האדם נמצא רק השם ית'. כי מעיקר הבריאה, שהאדם נקרא נברא, הוא רק בערך עצמו. שהקב"ה רוצה בכך, שהאדם ירגיש את עצמו למציאות נפרד הימנו ית'. אבל חוץ מזה הכל הוא "מלא כל הארץ כבודו". לכן, כשמשקר לחבירו, הוא משקר להבורא ית', וכשמצער לחבירו הוא מצער את הקב"ה. לכן, אם האדם רגיל לדבר אמת, זה יביא לו תועלת לגבי הקב"ה".

אם האדם מתקדם לגילוי האיחוד, הוא מתייחס לכל דבר כאל אמצעי שמסייע לו לגלות את הבורא היחיד. נאמר: "קוּמָה ה' ויפוצו אויביך". במילים אחרות, האדם רואה שכל ההפרעות בעצם אינן הפרעות, אלא הן בסך הכול כלים, אמצעים. באמצעות החיבור שלהם לאחד, הוא מגלה בהם את האורות, עד שכולם מתחברים לאור אחד פשוט.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 10.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פגיעה בכבוד
שלב ההרכבה
הכול מגיע מהבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest