לדעת זה להשפיע

שאלה: אם חלק נכבד מהאנושות יתחיל להתאחד, כפי שאנחנו עושים בכנסים, יהיו בעולם פחות אסונות?

תשובתי: ללא שום ספק, הפעולות שלנו מביאות תועלת. ודאי שהיום הייסורים מתגלים בעולם בצורה הרבה יותר רכה וקלה, לעומת הצורה שבה זה יכול היה להתגלות ללא המאמצים הפנימיים והחיצוניים שלנו. עד כמה הם יותר קלים? – איננו יודעים, מפני שאיננו רואים את הקשרים בין הפעולות שלנו לאירועים שקורים בעולם.

לכן איננו יכולים לומר עד כמה ירד אחוז ההצפות או השריפות בזכות הכנס, אך אין ספק שזה בהחלט קרה. נוכל לראות זאת רק אם תהיה לנו הראייה הקולקטיבית של החברה האינטגרלית, כלומר אם נעלה לפחות למדרגה הרוחנית הראשונה, מדרגת האיחוד הראשונה.

שאלה: אם כך, בחושים האגואיסטיים לעולם לא נוכל לראות כיצד מנענו פעולת טרור או אסון טבע באמצעות החיבור בינינו?

תשובתי: תוכל לראות את זה בתנאי שיהיה לך מסך, ותרצה לגלות את המידע הזה לא לשם סיפוק הסקרנות או השגת שלווה פנימית, אלא כדי שבאופן כזה תוכל להשפיע לזולת. תחילה מתגלה הצורך ללכת למעלה מהדעת, ולאחר מכן, בהתאם לכך, מתגלה דעת העליון (הגלובלי, האינטגרלי, הרוחני).

שאלה: אם כך, אין כל צורך לנזוף בעצמי על כך שלא השקעתי יגיעה מספקת באיחוד ולכן משהו התרחש?

תשובתי: זוהי מערכת הטבע. אילו המידע הזה היה דרוש לך, הוא היה מתגלה. הכול פועל בהתאם לתוכנית אחת ומקדם את העולם לגמר התיקון.

אינך יכול לראות זאת עכשיו, אך בשלב מתקדם יותר תגיע למצב שבו זה יהיה אפשרי. אולם אם הידע לא יהיה הכרחי לצורך ההשפעה, אתה בעצמך לא תרצה שהוא יתגלה. אם לא למען ההשפעה, בשביל מה לי לגלות ולדעת?! לאחר מכן יתגלה לך העולם מהקצה עד הקצה, אתה תראה ותדע הכול! ואז תגיד: "אינני רוצה שום דבר! עד כמה שאהיה מסוגל למען ההשפעה, אקח את הדעת והידע, כדי להתעלות מעליהם בהשפעה".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 09.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להתעלות מעל למה שאני יודע
אמונה ודעת
לקפוץ מעל הראש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest