דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פרחים רוחניים ושמש רוחנית

פרחים רוחניים ושמש רוחנית

"שפת הענפים" הקבלית היא שפתם של מי שהשיגו את הרוחניות. היא אינה מובנת לאדם שלא השיג את הקשר בין הענפים לשורשיהם הרוחניים. קודם כל אני צריך להרגיש את העולם העליון, ואז, כשאשמע מילים ששייכות לעולם הזה, התחתון, יהיה מובן לי לאלו תופעות הן רומזות בעולם העליון, שבו אני נמצא יחד עם מחברי הספרים. כבר תהיה לי שפה משותפת עם רבי שמעון ובעל הסולם, מאחר וגם אני אהיה באותה הדרגה, באותו המקום שעליו הם מספרים.

מפני שאני נמצא עם הגוף הפיזי שלי בעולם הזה, אני יודע מה פירוש המילים: "שמש", "ארץ", "צמחים", "חמור". בהתחלה אני מכיר את המושגים עצמם ולאחר מכן אני שומע את השמות שלהם, את המילים, את השפה. בכל שפה אני יכול לתת שם אחר לאותו האובייקט שאני מרגיש, למשל ל"שמש". באופן כזה אנחנו קושרים את כל התופעות בעולם שלנו עם שמות מסוימים, אנחנו יוצרים בכך שפה ויכולים להבין על מה מדובר.

אם אני נמצא גם בעולם הרוחני, אני משיג מציאות נוספת, שנקראת: "שמש", "ארץ", "צמחים", "חמור". אני מרגיש את התכונות הללו ומגלה את השמות שלהן. כעת, המחבר של ספר הקבלה מתחיל להסביר לי את הקשר בין כל אותן התופעות שבעולם הרוחני, כשהוא מצביע עליהן במילים. היות ואני משיג את הקשר בין הענפים הגשמיים לשורשים הרוחניים, אני מבין על מה הוא מצביע בעולם הרוחני. "שפת הענפים" הזאת מתחילה להיות השפה שלי, הוא מסביר לי את הכול.

כשאנחנו מלמדים את הילד לדבר, אנחנו מראים לו חפצים וקוראים בשמותיהם. כך ניתן גם להסביר ל"ילד" בעולם הרוחני: צריך שהוא ירגיש את המציאות הרוחנית ויידע איך היא נקראת. כלומר, צריך לעזור לו להבין את הקשר בין הענף לשורש ואת הקשר שבין חלקי המציאות הרוחנית. המקובלים מלמדים אותנו להתמצא בעולם הרוחני בעזרת "שפת הענפים". אולם קודם כל אנחנו צריכים להרגיש את הפרחים, הדשא, השמש…

ישנם מושגים רוחניים שהאדם עדיין אינו מרגיש והמקובל עוזר לו להרגיש אותם. השפה הזאת מקדמת, בונה אותנו. הקשרים שבתוך השפה מסבירים לנו את פירוש המילים, מדוע המילים מורכבות דווקא מהאותיות האלה. הרי בעברית צורת האותיות והסדר שלהן במילה מצביעים על תכונות האובייקט הרוחני בעל אותו השם. בצורה כזאת נמסר לנו המידע הרוחני.

השפה הזאת כבר מוכנה עבורנו, מאחר וכל העולמות קשורים ביניהם, מלמעלה ועד למטה. אנחנו נולדים בעולם הזה, מרגישים אותו ויודעים את הקשר בין כל המילים. עכשיו עלינו לעלות מהעולם התחתון אל העולם העליון. אנחנו לוקחים מהעולם התחתון את כל מה שיש כאן, את הידיעה על כל הענפים עם כל שמותיהם, ומתחילים לעלות יחד איתם. הקשר אל השורש נמתח עד אין-סוף. בכל דרגה קיימים אותם הדברים כמו בעולם שלנו, רק שהם מתגלים לנו בכל פעם בצורה איכותית יותר, כלומר, קשורים חזק יותר לשורש האחד והיחיד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 10.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היית מוצא שפה משותפת עם אדם הראשון
ואז תיזכר בכל מה שלמדת
בשביל מה צריך את שפת הענפים

One comment

  1. שולמית אילת

    בס"ד שבת שלום ומבורך בתוך כולנו. המלצתי להיום תעלו את פרשת תצווה ותשמעו את משמעות התיקון מתוכנית הבריאה,תכנסו עמוק בפנים ותראו את כל האורות המצויים בבית המקדש מתוכינו מאירים מכינים אותנו לכהן לפזר את האור לכל העולם,זה רצונו של הבורא שנמצה בתוכינו ומכין אותנו לעבודת קודש,להיות כוהבים וגוי קדוש,מחוברים כמו זוג הקרובים בבית המקדש,אוהבים פנים אל פנים מלאים באורו הטהור יפים מלאי תענוגים מיופי הבריאה החדשה.יהי רצון שכולנו נתחבר תואמים ומתואמים לנשמה המוארת הטהורה,מוכשרים וכשרים,מוכנים להעביר את האור לעולם והשלום בין כולם.שבת שלום ומבורך,כן יהי רצון,נבקש ונתפלל בלב שלם על כולנו.ישר כח מורי ורבי על השליחות והמאמצים שאתה עושה,אני אתך מתפללת לריאותך ולהצלחה בכל כי ההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו,חזק חזק ונתחזק אמן כן יהי רצון.שבת שלום.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest