דף הבית / משבר עולמי / כדור הארץ נמצא על הסף

כדור הארץ נמצא על הסף

מתוך מאמר שפורסם על ידי העיתונאי והסופר המפורסם תומס פרידמן (Thomas Friedman), במדור "דעות", בעיתון ניו יורק טיימס (The New York Times)

"בעוד שנים מספר, כשנהיה במצב של עלייה מסחררת במחירי המזון, תחת איום של סופות שמשמידות ערים, שיטפונות ובצורות, ולצד בריחה של מיליוני אנשים ממקום הולדתם, אנחנו נביט לאחור, לזמן הזה, ונתהה: למה לא חשבנו, למה לא דאגנו?".

התשובה היחידה היא, קשה לשנות לגמרי את תפיסת העולם שלנו, אפילו אם זה הכרחי!

בינתיים, אנחנו משמידים מאגרים הכרחיים ו"מוכרים" את העתיד שלנו. עקב הניצול הקיצוני של משאבי הטבע וזיהום כדור הארץ עם הפסולת שלנו, הבאנו למצב שכדור הארץ נמצא מעבר ליכולת השיקום שלו.

מצד שני, איננו מסוגלים לשנות את עצמנו לבד. לכן מה שישנה אותנו באופן קיצוני ומהיר, הוא המשבר. תוך כמה עשרות שנים, הכלכלה, החשמל, התחבורה וכל שאר המערכות שאנו מכירים, ישתנו לחלוטין.

אנחנו נבין, שמודל צמיחה מכוון צרכנות הוא פגום, ומוכרחים לעבור למודל אחר שמכוון לאושר. במסגרתו האנשים יבזבזו פחות זמן על עבודה, והשאיפה לאגור עוד ועוד דברים, תצטמצם.

המשבר מציב לפנינו אפשרות לבחור. או שנגיע לחורבן מוחלט, או שנקים מודל כלכלי חדש ויציב. בסוף, אנחנו נבחר את האפשרות השנייה. כי אולי קשה להזיז אותנו, אבל אנחנו לא טיפשים".

ידיעות קודמות בנושא:
מדינה כלל עולמית
מטריצה: אין זמן לעצמך
חדשות בשידור חי: שלוש עשרה דקות על העיקר

One comment

  1. שלום רב,
    אני כרגע קוראת את הספר המרתק "המקובל" של סימיון וינקור, האם הסופר התבסס על עובדות, לפחות בחלק מהספר ? או שהכל פרי דמיונו של הסופר ?
    בכל מקרה הספר מעניין ומרתק.
    אודה על תשובתכם .
    יום טוב וכל טוב !
    כוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest