דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ועכשיו, תעבוד לבד!

ועכשיו, תעבוד לבד!

הכול מתפתח משני משולשים: המשולש העליון הוא האור הישר והמשולש התחתון הוא האור החוזר. המשולש של האור הישר מתמעט על ידי ירידת העולמות ממעלה למטה, כדי לתת לנברא מקום להתקיים, שבו יוכל לבצע את ההשפעה שלו ולהעלות אור חוזר.

בכל מצב אפשר לקחת חתך מסוים ולראות את המשולשים האלו: לפי מידת הכוח של האור הישר, הנברא מסוגל להעלות אור חוזר. ככל שאנחנו עולים גבוה יותר, כך יש לנו יותר אור ישר ויותר אור חוזר.

נראה לנו שאנחנו חיים בעולמות כלשהם, אך למען האמת אין שום דבר מלבד הרצון והאור, ואנחנו תמיד עובדים את הבורא, רוצים או לא רוצים, מבינים או לא מבינים, בהכרה או לא בהכרה, בהסכמה או לא בהסכמה. אתה תמיד עובד בשביל הבורא, וכל השאלה היא רק האם זה מרצונך או בניגוד לרצונך.

דרגות הדומם, הצומח והחי עובדות ללא הכרה, מכוח האינסטינקט הטבעי. אך ברמה האנושית עליך כבר להבין, להשיג את השורש, להסכים איתו, ורק אז לפעול נכון. לכן, כל עוד התפתחנו כ"פראי אדם" במשך אלפי שנים, עד הזמן האחרון (מלבד המקובלים שגילו את העולם הרוחני, החל מאדם הראשון והלאה), התקדמנו על ידי הרצון האגואיסטי שלנו שדחף אותנו להתפתח.

לכל אורך ההיסטוריה השקענו מאמצים רבים. עבדנו קשה כדי להוציא תבואה מהאדמה, ייצרנו מוצרים מסוגים שונים, נלחמנו, בנינו מכוניות וטכנולוגיות חדשות, בנינו בתים והחרבנו בתים, חוללנו מהפכות בכל התחומים ובכל המישורים. התאמצנו כדי להתקיים, כדי לקבל את האור הישר! המאמצים הללו היו "האור החוזר" שלנו.

בכך הסתכמה כל התפתחותנו הגשמית. היא נקראת גשמית מפני שהיא התרחשה בתוך הרצון האגואיסטי. בתפיסת המציאות שלנו היה נראה לנו שאנחנו מייצרים בטון וברזלים, יחסים חברתיים, תבואה וכן הלאה, אך בעצם יצרנו אור חוזר ובתוכו קיבלנו אור ישר. ולנו היה נדמה שאנחנו עובדים בעולם הגשמי, מוקפים בכל הדברים שיצרנו: המכונות, המפעלים, הבתים, השדות והמוצרים. כך היה נדמה לרצון האגואיסטי שלי, אך למעשה עבדו כאן הרצונות (הכלים) עם המסכים בדרגות הדומם, הצומח והחי. כולנו התנהגנו כילדים ממושמעים ועשינו את כל מה שהבורא רצה. אף אחד לא היה יכול לברוח מזה, מפני שכך עבד הרצון ליהנות עם האור שפעל עליו.

אך כשאנחנו מגיעים לדרגת האדם, מתחיל איתנו חשבון שונה. ולכן נגמרים לנו הכוחות… הבורא אומר: "עשה זאת בעצמך, לבד!" ואני נמצא בחוסר אונים: לעבוד לבד, כשאף אחד אינו מכריח…?

הבורא רק לפעמים מעורר אותי מעט ומצפה ממני לאור חוזר. הוא רוצה שעכשיו אעשה זאת לבד. את העבודה הזאת עלינו להשלים בעצמנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 08.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לעשות את העבודה במקומו
טיסה על כנפי ההשפעה
ההשתוקקות להיות מעל לכל ההגבלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest