דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בנוגע למצרים, ולא רק

בנוגע למצרים, ולא רק

האירועים המתרחשים היום במצרים ובאחרות מארצות ערב קשורים כמובן בקשר הדוק עם המצב החדש שאליו נכנסה האנושות. אני חושב שכדאי להדגיש כאן שני היבטים.

מנקודת מבט פוליטית, הגיוני שהממשלה תהיה מורכבת מכל הכוחות שפועלים בחברה. זהו המצב המאוזן ביותר שיכול להיות. אם החיזבאללה, למשל, כבר קיימת, היא צריכה להיות מיוצגת. אין מה לעשות איתה, עדיף שתשב בפרלמנט. כל המפלגות באשר הן, צריכות להיות מיוצגות בשלטון. הממשלה צריכה לכלול את כל הפלגים הקיימים בעם. אחרת היא רחוקה מן האמת.

רק כשקיימת כזאת ממשלה, נוצרת האפשרות לקבל החלטות על צעדים מעשיים. במקום להיאבק עם המחתרת ההררית האלמונית "אל-קעידה", תדע בדיוק מי עומד לפניך ובמקרה הצורך תוכל להשתמש באמצעים כוחניים, בסנקציות. הרי היום, אם העולם יחליט לסגור לחלוטין את הברז למדינה מסוימת, המדינה הזאת תיחנק תוך שבועיים. וכולם מבינים את זה מצוין.

מהצד השני, עם משטר דיקטטורי אי אפשר להתעסק. יש שם רק "שפיץ" אחד וכל השאר יושבים במחתרת, באופוזיציה חצי-חוקית. כתוצאה מכך, אינך יכול להגיע לזרמים האחרים, שפעמים רבות גם הם חזקים מאוד. במקום לסדר את היחסים עם המדינה באופן כולל, אתה מתעסק רק עם אדם אחד.

זאת הסיבה לכך שנציגות רחבה ברשויות השלטון עדיפה על "פורמטים מחתרתיים" למיניהם. עד כמה שזה נשמע מוזר, זה דווקא מוריד לך את האזיקים מהידיים. וגם העם רואה את המצב כמות שהוא, במקום לפתח ציפיות ורודות מהאופוזיציה.

לא במקרה לא נמצאה עד עכשיו צורת שלטון טובה יותר מהדמוקרטיה, שבה לכולם יש גישה לשלטון באותה היחסיות שתואמת פחות או יותר לנקודת המבט של העם. זה ללא ספק הדבר הקרוב ביותר לצורה הרוחנית. ולכן, למרות הכאוס, יש לראות את התהליכים של היום באור חיובי. הם מובילים לבירור האמת. זוהי כבר התקדמות, התפתחות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 04.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עידן המערבולת
העולם בסכנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest