דף הבית / נשים / התפקיד הרוחני של האישה – חלק ו'

התפקיד הרוחני של האישה – חלק ו'

תחנה סופית, השגת שורש של הנשמה שלי

שאלה: מה הייחודיות של רכישת תכונת ההשפעה עבור אישה?

תשובתי: לנשים יש סוג מיוחד של נשמה, לא כמו שיש לגברים. בחכמת הקבלה אי אפשר לומר מה יותר טוב ומה יותר רע: להיות גבר או אישה. מפני שניתנים לאדם כל שאר התנאים בהתאם לתכונת הנשמה: משפחה, בעל/אישה, עבודה וכל שאר הדברים שמתרחשים איתו.

אני לא חושב, שיש צורך לעשות כאן בירור מיוחד. אם הייתי נולד כאישה, אז כמובן שהיו לי תכונות אחרות, פונקציות אחרות, גורל אחר. אבל לא כדאי אפילו לדאוג בקשר לזה, מפני שהתחנה הסופית בגורלו של כל אדם היא זהה לכולם: השגת שורש של הנשמה שלו.

לכן, ללא קשר אם את אישה או גבר, לכל אחד יש שורש נשמה משלו, שאותו כל אחד צריך בכל מקרה להשיג, והוא ישיג. זה לא משנה, מיהו ברגע נתון. לכן אין כאן מקום לבירורים, למי התמזל המזל יותר ולמי פחות. זה לגמרי לא נכון.

הבורא הוגן לחלוטין. אין כאן שום העדפות של אחד על פני האחר. אדם יכול להיות למשל פועל שחור באפריקה, והתכונה הסופית שלו והמצב של הנשמה שלו נמצאים באותה דרגה, כמו של כל המקובלים הגדולים והנשמות הגדולות. ההבדל הוא רק בביצוע הפונקציה הארצית שלו, כלומר בתיקון.

ברוחניות זה הפוך, ככל שאני נמצא במצבים גרועים יותר, כך יש לי אפשרות להשיג עלייה גדולה יותר ולתקן את עצמי. בסיכומו של דבר כולנו הופכים להיות שווים לחלוטין, ולאף אחד לא יכולה להיות אף טענה לבורא, למה הוא ברא אותו כזה.

יכול להיות, שזה מוריד מעט כל טעם ותחרותיות, אבל אתם תשכחו את זה, מפני שבכל זאת תסתכלו על הכול דרך מסגרות גשמיות, רגשות גשמיים. ורק כאשר תצאי לעולם הרוחני, תחשבי "למה אני לא גרועה עוד יותר?", מפני שדווקא מתוך זה שאת מרגישה גרועה מכולם, את יכולה להשיג התעלות גדולה יותר ולהעניק תענוג גדול יותר לבורא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 08.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest