דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אומות העולם והנקודה שבלב

אומות העולם והנקודה שבלב

שאלה: האם יש תלות פרופורציונלית בין האיחוד האיכותי שלנו וגילוי הנקודה שבלב לאיזו שהיא אומה מאומות העולם?

תשובתי: לא הייתי אומר, שישנה כזאת חלוקה של אומות העולם, שבה אומה אחת מגלה תחילה את הנקודה שבלב, אחר כך אומה שנייה ושלישית. אני רואה זאת אפילו בקבוצות שלנו. היום נמצאים איתנו בקשר דרך האינטרנט גרמניה, בולגריה, ישראל, וינה, יושקה-אולה, סנט פטרסבורג, אלמאטי, אזרבייג'ן, הולנד, צ'כוסלובקיה, מוסקבה. יש הרבה חברים מאפריקה, מאמריקה צפונית ודרומית וכולי. אני לא חושב, שזה תלוי בצבע עור או לאומיות.

ואפילו אנשים, שכבר גילו את חכמת הקבלה ולומדים יחד איתנו, תופסים אותה באופן כללי כמונו. לכן אי אפשר לומר, ש"הנקודות שבלב" יתחילו להיווצר ולהתגלות ללאום אחד, אחר כך לאחר, וכך הלאה. זה מתרחש בגלים בהתאם להתפתחות של האנשים. האור של הבורא משפיע עליהם ומדגיש אדם זה או אחר.

אם נניח לוקחים איזה מנגנון גדול, אז כל הנקודות אצלו מחוברות ביניהן. למשל, כל החלקים של גוף האדם משתפים פעולה באופן הדדי בקביעות, למרות שהם לא נמצאים זה ליד זה וכביכול אין ביניהם קשר מיוחד. אבל בכל זאת קיימים ביניהם קשרים הפוכים וכל איבר מופעל דרך התכללות עם איברים אחרים,  מפני שזו מערכת, סכמה אינטגרלית, שהחלקים שלה תלויים באופן מלא לחלוטין זה בזה. לכן אני לא מצדד או תומך בכל מיני תיאוריות קונספירטיביות, שכביכול העם הזה יגלה מהר יותר את הבורא וההוא לאט יותר, במיוחד בזמנינו.

פעם בבבל העתיקה חיו כל אומות העולם, שבכל אחת מהן היו כמה עשרות בני אדם. מכל הבבלים התאספה אז קבוצה מאוחדת שהחלה להשתוקק לבורא. היא קיימת עד היום, למרות שרבים מאוד נשרו ממנה. מאותה הקבוצה נותרו כמה מאות אנשים, אלה שמרגישים היום משיכה לגילוי של הבורא. ואילו כל השאר הפכו לבני אדם גשמיים רגילים. והיום מתרחש תהליך הפוך.

בתורה נאמר, שיגיע זמן המשיח, תקופה של הדור האחרון שבה כל הבבלים יתחילו שוב להתעורר בהדרגה לתנועה לעבר הבורא ואת זה אנחנו רואים עכשיו. בדיוק כפי שאז לקבוצת הבבלים הופיעה תנועה לעבר הבורא, כך גם היום. לכן כולם ישתוקקו אליו, לא משנה מי וכיצד. אסור לנו בשום אופן לחשוב על זה, שעכשיו  זו תהיה פינלנד, אחר כך פולין, אחריה צ'כוסלובקיה, גרמניה או אזרבייג'ן. מי שיהיה הוא זה שיהיה.

אני מאוד שמח, שאנשים מתחילים להרגיש שחכמת הקבלה מדברת על הנשמה, על ההתפתחות הרוחנית שלהם. אני מקווה, שלימוד חכמת הקבלה על ידם יגרום ויביא להתפתחות גם למדינות שלהם וגם לעמים שלהם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 22.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest