דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / התיאוריה החדשה של היווצרות התא החי

התיאוריה החדשה של היווצרות התא החי

התיאוריה של ביל מרתני (Bill Martney) וניל ליין (Neal Layne), אוניברסיטת דיסלדורף, גרמניה:

הופעת החיים היא תוצר לוואי של תגובת פיתוח האנרגיה. התאים החיים הראשונים (protocells) היו זקוקים לכמות גדולה של אנרגיה לחילוף חומרים ושיכפול, כי האנזימים המזרזים את התגובה הספציפית הזאת, הופיעו מאוחר יותר. חלק גדול מהאנרגיה התפזר.

איך התאים החיים הראשונים (protocells) הצליחו להשתמש באנרגיה כדי לקיים את חייהם? מהיכן אנרגיה זו באה ומדוע היא נצברת על ידי תאים חיים?

התהליכים הביוכימיים עוברים באזורים סגורים של התאים. התאים החיים אוגרים את האנרגיה שהם מקבלים תוך כדי תהליך הנשימה, בקרומיהם בצורה של גרדיאנט של יון.

גרדיאנט טבעי של פרוטונים הפועל דרך הקירות הדקים של גפריות וברזל, יכול לספק תרכובת של פחמן אורגני. כתוצאה מהתהליך הזה יוכלו להיווצר התאים החיים הראשונים (protocells), שבתחילה היו חסרי קרומית וגרו בתאי אבן. המינרלים היו מבצעים תפקיד של זרז לתהליך חילוף החומרים העתיק. לאחר זמן מה, אצל התאים החיים הראשונים נוצרה קרומית והם עזבו את בתי האבן שלהם.

כך, בפעם הראשונה המדענים הצליחו לעקוב אחר המסלול כולו, שמוביל מאבנים פחמן דו חמצני ומים, אל ההיווצרות של התאים החיים של היום.

התייחסותי: האדם לא יבין את הסודות של מוצא החיים, מהיכן הם התחילו, עד שלא ירכוש את הכוח השני של הטבע – תכונת ההשפעה. זוהי התכונה שנמצאת בחומר לא-חי, נוצר בה מה שאנחנו מכנים "חיים". ולרכוש את תכונת ההשפעה, התכונה של הבורא, של הטבע, ניתן רק על ידי שיטת הקבלה. ורק אז נוכל להבין את מקור החיים על עצמנו ולנהל אותו.

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו באמת מעוצבים על ידי נוירונים
כיצד נוצר יסוד החיים?
עבודת התא – אלטרואיזם טהור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest