דף הבית / המשבר ופתרונו / למה, בהופכנו לעשירים, אנחנו לא נהיים יותר מאושרים?

למה, בהופכנו לעשירים, אנחנו לא נהיים יותר מאושרים?

חוות דעתו של ר. לֵייאָרְד, כלכלן: 1. אנשים רוצים שתהיה להם הכנסה גבוהה יותר, אבל במידת השגתה, אין הם הופכים להיות מאושרים יותר.

2. אנחנו שואפים לכך שיהיה לנו טוב כדי שלא נרגיש כאב. מה שגורם לנו תענוג (מין, אוכל, אהבה, ידידות) זה מועיל גנטית להישרדות, ומה שגורם לכאב, הוא רע להישרדות (אש, התייבשות, רעל, נידוי). באופן כזה, על ידי השתוקקות לתענוג והימנעות מכאב, אנחנו השתוקקנו לֵמה שטוב עבורנו ונמנענו ממה שרע, וכך שרדנו כמין.

3. כשאני רוכש בית חדש או מכונית חדשה, אז בהתחלה אני מתרגש. אבל אחר כך אני מתרגל לדברים האלה, ומצב רוחי הרגיל חוזר לקדמותו. רמת החיים דומה לאלכוהול וסמים: דרושים לכם חידושים תמידיים כדי להרגיש רמה של אושר. אתם צריכים לרוץ, כדי שהאושר שלכם יעמוד במקום.

4. גיל, מין, חיצוניות, אינטלקט, אנרגיה פיזית ונפשית, חינוך, לא משפיעים על הרגשת האושר. מה שכן משפיע זה: היחסים המשפחתיים, המצב הפיננסי, העבודה, החברה והחברים, הבריאות, החופש האישי, הערכים האישיים. חוץ מבריאות והכנסה, הם כולם קשורים ליחסים שלנו.

5. ככל שהמעמד שלנו גבוה יותר, יש בחברה יחס של כבוד כלפינו, כך אנחנו מרגישים את עצמנו טוב יותר.

6. החברה שלנו לא תהפוך למאושרת, עד שאנשים לא יסכימו שזה כל מה שאנחנו רוצים. לשֵם כך אנחנו צריכים לדעת, כיצד לארגן את החברה ולעורר בה מחויבות לטובת הכלל.

החברה המודרנית זקוקה נואשות לתפיסה של טובת הכלל, שסביב זה החברים שלה היו יכולים לאחֵד את המאמצים שלהם. אם אנחנו מכירים באידיאל, אז הסבירות של זה שאנחנו נוכל להתקרב אליו, תעלה.

תגובתי: באופן כללי הכול נכון, רק שאין הדרכה ברורה כיצד להשיג זאת. כמו תמיד, המסקנות מהמצב הקיים הן בעקרון נכונות, אבל חסרים מרשמים מדויקים לעתיד. אולי, אדון נכבד, נפנה לחכמת הקבלה? וכאן מתחילה הבעיה, שזה נובע מיהודים… ולכן, עבור ג'נטלמן זה משפיל לפנות אליהם. אבל כשזה ילחץ מאוד, אז כבר לא תהיה ברירה אחרת… כלומר, נחכה!

ידיעות קודמות בנושא:
מדענים מנסים למצוא את נוסחת האושר
איך להיות מאושר?
מה באמת עושה אותנו מאושרים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest