דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השחקן הטוב ביותר בתפקיד הבורא

השחקן הטוב ביותר בתפקיד הבורא

שאלה: כל אדם רוצה להיות מיוחד ולממש את שורש נשמתו המיוחד, לכן מפחיד אותו ההסבר על כך שהוא בסך הכול גלגל שיניים בתוך המנגנון הכללי. הוא מפחד לאבד את הייחודיות שלו בחברה.

תשובתי: מדוע אתה צריך ללכת לאיבוד בתוך החברה? – להיפך, אתה יכול להיות צדיק שנקרא "יסוד עולם", להשפיע לכולם ולמשוך את העולם כולו קדימה! מי אוסר עליך?! אין שום הגבלות להשפיע, בבקשה תשפיע! אתה מתלונן על כך שמפריעים לך ולא מאפשרים לך לנצל את האחרים, כמובן שאף אחד אינו רוצה שתנצל אותו. אך אם תהיה גדול לא בקבלה אלא להיפך, בהשפעה, אף אחד לא יתנגד לכך. אפשר להיות מיוחד במובן החיובי, בהשפעה. מדוע עליך להתבלט מהצד השלילי, באגואיזם? כל אחד רוצה להיות מיוחד, בבקשה תהיה! תממש את עצמך ברוחניות.

יתכן שהתמונה של גלגלי השיניים המחוברים, מפחיד את האדם, ונדמה לו שהוא רובוט או בורג. אך זו עובדה, תמונה שקיימת בטבע. בטבע לא יכול להיות רע או טוב, אלא זו הסתברות עובדות פשוטה. אתה יכול להסכים עימה או לא, זה לא ישנה את המציאות. אתה רק תזמין על עצמך מכות במידה שלא תרצה להסכים. אתה יכול להצהיר שאינך מסכים עם חוק המשיכה הכללי ולהתכחש לקיומו, בבקשה, אחר כך נראה איך אתה נופל מהגג.

אותו הדבר גם כאן, איננו מבינים עד כמה אנחנו קשורים זה לזה ומנסים לפעול איך שמתחשק לנו, כל אחד מושך לכיוון שלו. אחר כך אנחנו רואים שכולם סובלים שוב ושוב, כבר אלפי שנים! כעת אנחנו מגיעים למצב שהאגו שלנו גדל לגודלו המקסימלי בכל הרצונות הגשמיים, והוא קושר אותנו זה עם זה על פני כל כדור הארץ. למרות זאת איננו מוכנים להודות בכך ומנסים לשקר זה לזה ולנצל זה את זה! אך איננו מבינים שכך כל אחד מחזיר לעצמו את הסבל שהוא גורם לאחרים. איננו רואים זאת, כי אם זה היה מתגלה ואם היית מקבל מכה מייד ברגע שאתה גורם רע למישהו, היית פועל כחיה שאין לה חופש בחירה. היית נע בין המכות להנאה, פועל כמכונה, אם החוק הכללי של הקשר ההדדי היה פועל עליך בגלוי.

לכן החוק הזה נסתר, כדי לאפשר לנו להשלים אותו על פי בחירתנו! למרות שהחוק קיים, הוא נסתר, אתה בעצמך יכול להשלים את ההסתרה, כאילו היא מגולה! כיוון שאתה רוצה שהוא יפעל כך שההשפעה ההדדית תהיה עצומה וחזקה ותיגבר על הקבלה. שיהיה זה חוק שכתוב בכל הספרים, אך אתה רוצה שהוא יתגלה בפועל! זהו חופש הבחירה שלך.

נתנו לך כתם לבן אחד, כלומר שהבורא נסתר, ואתה יכול להוציא אותו מהסתרתו ולמלא את הכתם הלבן בנוכחותו. זו תהיה נוכחותך שלך, כיוון שאתה תהיה כמוהו. אתה תגיע למקום בו הוא מסתתר ותחליף אותו! כאילו שאתם שותפים ואתה אומר שתעשה את עבודתו במקומו, במקום שהוא הסתתר.

מתוך השיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 26.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בעצמך בחרת בקרקע שתגדל עליה!
כל העולם הזה? איזה שטות…
אין לאן לפנות

One comment

  1. בס"ד לכבוד כולנו בני ברוך המבורכים יחד עם מורי ורבי המאיר על כולם. הצבי ישר-אל נובע ישר מאור האל המאיר המביא המוביל והמברר כיצד להיות מיוחד ובכל זאת ביחד עם כולם,הבחירה נמצאת בליבך,אם תרצה להשפיע על כולם להשתוקק לנתינה מהאחד והמיוחד שנמצה בך, אל תחפש אותו רחוק הוא בתוך החברים שלך,בתוך הרצונות והשאיפות שלך להיות אהוב,מקובל על כולם,זה אגואיזם חיובי למען היחד משם אתה נכלל ומחובר.זו הרגשה נפלאה הרגישות לאור ולסביבה שמחזירה אליך את מה שאתה מקרין אליהה,אתה יכול להסתיר ואתה יכול לגלות,אתה השחקן של עצמיך,הטוב והרע לא מפרעים לך לעשות את העבודה על עצמיך,האור המחזיר למוטב מטיב עמך כי זו שאיפתיך והזמנתך,הבורא בך כל יום כל שעה כל שניה את אשר ישנו מימים ימימה. תממש כך את עצמיך מתוך אהבה ורצון להטיב ולהשפיע ללא תמורה. הפרס הוא הספר שאתה כותב בליבך ומוצה אותו החוצה.תודה לכם חברי וחיבורי,שלכם שולמית אילת קרית-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest