דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעצמך בחרת בקרקע שתגדל עליה!

בעצמך בחרת בקרקע שתגדל עליה!

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם": "שכל יחיד ויחיד שבחברה, הוא כמו גלגל אחד, המלוכד בגלגלים מספר, המותנים במכונה אחת, – שהגלגל היחיד אין לו חרות של תנועה בערך יחידתו לפי עצמו, אלא נמשך עם תנועת כלל הגלגלים, בכוון ידוע, להכשיר את המכונה לתפקידה הכללי. ואם יארע איזה קלקול בגלגל – אין הקלקול נערך ונבחן כלפי יחידותו של הגלגל עצמו, אלא שנערך לפי תפקידו ושירותו כלפי כללות המכונה".

התחנה הראשונה בדרך להצלחה היא להגיע להרגשה שכולנו קשורים כמו גלגלי שיניים, ללא חופש תנועה כלשהו אחד מהשני. אינך יכול להסתובב אם לא תעשה את התנועה יחד עם האחרים. ואם כולם מסתובבים, אין שום אפשרות לא להסתובב יחד איתם. לכן רק בהסכמה כללית בינינו אנחנו יכולים להגיע לתנועה שתהיה רצויה על כולם.

אם העולם יגלה את החוק הזה, זו תהיה פשוט הצלה. אם נגלה זאת בתוך הקבוצה שלנו, נוכל להעביר את החזון לעולם. זה צריך להיות הנושא העיקרי בהפצתנו, צריך להסביר את המצב הזה. ההפצה היעילה ביותר היא כשאנו בעצמנו נגלה את הקשר ההדדי, המוחלט והמחייב בינינו. זו צריכה להיות המחשבה העיקרית היום, יום האיחוד העולמי שנערך במרכזי "קבלה לעם" שלנו מסביב לעולם כולו.

אנו חוזרים לאותו הציור של גלגלי שינים מלוכדים, לאף אחד אין בחירה חופשית משלו. לא משנה באילו דמיונות הוא נמצא בקשר לזה וכמה יטעה בעיוורונו, אך זה לא כך. לכן, עליך להתכלל בקבוצה כדי להבין ולהרגיש עד כמה אתה תלוי באחרים ללא שום אפשרות לתנועה עצמאית, לא בלב ולא במוח, בשום רצון או תכונה, במחשבות ובתוכניות. כל מה שאתה רוצה, חולם לעשות או עושה, בסופו של דבר תלוי באחרים, ולא יצא לך שום דבר אם לא תגיע איתם להסכמה הדדית ולהתאמה כלשהי.

ההכרה בתלות הדדית בתוך הקבוצה, בתוך החברה או באנושות כולה – היא המפתח לתיקון העולם ולתיקון האדם. אם אתה לא מתוקן, מצד אחד זה תלוי בחברה – החברה קלקלה אותך, כי האדם הוא פרי השפעתה של החברה. אך, האם לא אתה הוא זה שבחרת בה, והאם אין בכוחך להשפיע עליה?! האדם אינו יכול להתנתק מהחברה, לא במובן הרע ולא במובן הטוב. לכן אין חשבון עם אדם בודד, אלא יש חשבון עם בחירתו החופשית בלבד, כלומר איזו חברה הוא בחר לצמיחתו.

מתוך השיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 26.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מנוע של הבעירה הפנימית
השחקן הטוב ביותר בתפקיד הבורא
כל העולם הזה? איזה שטות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest