דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העבודה שלי – חלק מהעבודה הכללית

העבודה שלי – חלק מהעבודה הכללית

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

שאלה: על מה צריך כל אחד לדאוג במהלך שיעור הקבלה היומי: על העבודה הרוחנית שלו נטו או פשוט על האיחוד?

תשובתי: דאגה סכמטית על האיחוד, כלל אינה מספיקה. כפי שכתב בעל הסולם, אנחנו צריכים לבנות איחוד של ישראל, תורה והבורא. אנחנו נמצאים בכזה מצב שכל אחד לחוד וכולם יחד קובעים. כל אחד מכניס את חלקו ברצון הכללי של הקבוצה ומקבל ממנה השתוקקות נכונה לתפילה. ואחר כך התפילה האישית שלו שוב נכללת באיחוד של התפילה הכללית המשותפת.

עבודה אישית תמיד משולבת עם הכללית: האדם מבצע שותפות, וכמו כן משלים את עצמו ממנה. בסיכומו של דבר אנחנו מעצבים תפילה יחידה שעליה נאמר: "ויזעקו בני ישראל מהעבודה".

לשם כך המטרה צריכה להיות חשובה ביותר בעינינו. אנחנו לא נחליף אותה בעד שום "הישׂגים", בשום השׂגות תיאורטיות. הקצב היום יומי המרדים אינו מתאים לנו, מאחר ובקצב כזה אנחנו יכולים להתקדם עוד אלף שנה. איננו מסתפקים בהצלחות בהפצה, כי הרי זה כמובן רק אמצעי. איזה ביצועים והגשמות שלא יהיו, אסור להחשיבם כמטרת החיים, אפילו לא זמניים, רגעיים. אסור להרגיע את עצמנו בתוצאות מהעבודה והמאמצים, ובכך לקוות שעם הזמן הם יעשו את שלהם.

לא, האדם חייב מייד להעביר את מבטו לעיקר ולהציב בפני עצמו את המטרה האמיתית, גילוי תכונת הבורא, תכונת ההשפעה בתוכו עצמו. וללא לֵאוֹת, ללא כל סטייה לדרוש את זה. כל הפסקה מזיקה לו עצמו ולקשר שלו עם הבורא. ולכן כאן נדרשת תפילה כללית משותפת שיכולה להיות קבועה. צריך להבין שכניסה לעולם הרוחני דורשת מאמצים גדולים ביותר, אך בקבוצה הם לא כל כך קשים ותלויים בהסכמה.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 14.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
להתמסר לחברים לחלוטין
תפילת רבים

One comment

  1. …. " ולכן כאן נדרשת תפילה כללית משותפת שיכולה להיות קבועה "
    שאלה: איך מגיעים לתפילה כללית משותפת קבועה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest