דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני משפיע, אז מה עוד?

אני משפיע, אז מה עוד?

שאלה: מה זה "אותיות" במובן הרוחני?

תשובתי: אותיות הן כוחות, תכונות של ההשפעה העליונה על המלכות. מלכות מהווה בפני עצמה אוסף של כל הנשמות. האיחוד שלהן צריך לקלוט את כל 22 האותיות, וכמו כן גם את 5 הצורות הסופיות שלהן (מנצפ"ך), כך שכולל את כל צורתן האפשריות בתורה: מהמילה הראשונה "בראשית" ועד למילה האחרונה "ישראל".

כאן השאלה, איזו היא האות העיקרית, "הסימן" העיקרי, שכשהאדם מקבל אותה הוא לבטח ישיג תיקון? אפילו התכונות המקובצות למבנה של הבינה שמנהלת את כל התיקונים, אפילו צורות פנייה לבורא וקשר עימו הכלולות בה, כאלה כמו ס' וכמו מ', אינם מבטיחים לנו הצלחה.

האות ס' מסמלת את החלק העליון של הבינה. היה נדמה שמה כבר יכול להיות יותר גבוה מזה? היא אינה רוצה כלום לעצמה ונצרכת רק להשפעה, כדי להיות כלולה בתוך הנותן, להימצא מעל לרצון שלה, כמה שהוא לא יגעש ויסער בפנים. האות מ' כוללת בתוכה את האות ס', וחוץ מזה היא חדורה מרצונות של אחרים כדי להשפיע להם. אז מה כבר עוד, אם אני לא לוקחת לעצמי שום דבר ובנוסף לכך, בדומה לאימא, אני דואגת לאחרים?

התכונות של ס' ושל מ' עונות על כל הדרישות של ההשפעה, הן תואמות לתשובה מיראה ותשובה מאהבה. אז מדוע איננו יכולים להיתקן בעזרתן? מה כאן חסר? – חסרה האות ב' המסמלת את הברכה, כלומר את התכונה הנפלאה, כוח מיוחד מלמעלה. זה מראה לנו שכל העניין הוא לא בשׂכל ולא ברגש, לא בניסיון ובוותק ובכלל לא בשום דבר שעליו אנחנו יכולים לעשות חשבון. לא זה מה שמוציא אותנו לעולם הרוחני.

וזאת המשמעות של מאמר האותיות מתוך הקדמת ספר הזוהר: דרושה לנו דווקא הברכה.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 14.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האות שבאמצעותה נברא העולם
אותיות הן תכונות
ברכה וקללה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest