דף הבית / משבר עולמי / המשבר הכלכלי – מה נעשה איתו!

המשבר הכלכלי – מה נעשה איתו!

photo_rav_gh70_226.jpg

מן העיתונות: כל זעזוע גלובלי כלכלי או פוליטי, מאלץ את אנשי הרוח של המין האנושי לדבר על סופו של עידן נוסף, ולבנות תחזיות קיצוניות בנוגע לעתיד המשותף שלנו. המשבר הפיננסי הנוכחי אינו יוצא דופן. העניין הוא, שלא נוכל להמציא שום תכנית ברורה ל"אושר האוניברסלי הנצחי". תקוות לתכנית כזאת הינן מדד לבטחון העצמי המופרז של האנושות. יתרה מכך, חוסר האפשרות לחזות בפרטים את העתיד, הוא זה שהופך את החיים למהנים, ונותן גם לאדם וגם לאנושות אפשרות להתפתח.

כיום התחזיות בנוגע לחיים אחרי המשבר מתחלקות ל-3 סוגים:

  1. הראשונים מסתמכים על כך שיש לנו עסק עם מאורעות מחזוריים. שמשברים דומים כבר היו, ולכן הכלכלה העולמית תשקם את עצמה, ולאחר זמן מה האנושות תחזור לחיות בעולם שלפני המשבר.
  2. האחרים טוענים להיפך, שהמשבר כלל אינו כלכלי, אלא ערכי, שהציוויליזציה האנושית הגיעה לסף מסוים. כך אסור לחיות וגם לא נצליח, ולכן צריך לחשוב במהירות על תכנית חדשה לקיום שלנו. זאת אומרת, שלפי הגרסה שלהם, לא נחזור לעולם ל"תור הזהב" שלפני המשבר.
  3. תחזית שלישית גורסת שאם האנשים לא ישנו את סגנון חייהם, במהרה הם "יצטרכו פלנטה אחרת", מזהירים המדענים.

… אנחנו חייבים להודות, שאנחנו לא יודעים במה, איך ומתי יסתיים המשבר הנוכחי. אף אחד לא מפריע לנו לתכנן את העתיד הפרטי שלנו ושל כלל האנושות. חשוב רק להבין, שטעויות עומדות ביסודה של כל תכנית מסוג כזה.

תגובה לסעיפים הנ"ל:

  1. המשברים בעבר היו מחזוריים, כיוון שכולם היו במישור אגואיסטי אינדיווידואלי אחד, ולא כמו המשבר הנוכחי, שנוצר במעבר מהעולם האינדיווידואלי לעולם הגלובלי. לכן לא יצליחו כל הנסיונות לחזור לעבר, לחוקים הקודמים. יתרה מכך, על בסיס העבר לעולם לא נוכל לבנות את מבנה העולם החדש, משום שהוא מבוסס על חוקים אחרים – גלובליים. וחוקים אלה מנוגדים לחוקי ההתנהגות האינדיווידואלית של פרטים וארגונים (מדינות).
  2. מחשבה נכונה. רק העתיד ידוע, ואותו אפשר וצריך ללמוד. כך נקבל פחות מכות על הראש המסכן שלנו! הקבלה – פתוחה לכולם!
  3. המדענים מבינים נכון את ההדלדלות המהירה של המשאבים על פני כדור הארץ שלנו, אשר לפי החישובים שלהם, תגרום להכחדה טוטאלית כבר בעשרות השנים הקרובות. אבל, אם נתחיל "ליישר" את עצמנו לאיזון עם הטבע/הבורא, נעורר עלינו אז את השפעתו החיובית, והאיזון יחזור במהירות, בצורה שעוד לא היתה כדוגמתה בעבר!

המשבר העולמי ופתרונו

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest