דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / המדענים מאנישים צמחים

המדענים מאנישים צמחים

שאלה: מדענים מהאוניברסיטה הטכנולוגית של וינה החלו לתת לצמחים תכונות אנושיות. לדוגמה, כאשר הצמחים נרדמים, אז הענפים שלהם מתכופפים כלפי מטה. אם מגיעים חרקים מזיקים אז העלים יכולים להעביר מידע זה לזה. בין הצמחים קיים קשר עוצמתי תת קרקעי דרך תפטיר, עץ המעביר לפטריות סוכר והפטריות מעבירות לשורשי העצים מינראלים, וכן הלאה. כפי שכתב חובב צמחים גדול סמואל קולרידג' (Samuel Coleridge), "הכול חי את החיים שלו, וכולנו מהווים חיים אחד". האם המדע יכול להגיע למסקנה הזאת?

תשובתי: המדע יכול להגיע לכל מה שרק אפשר. הוא מוכיח שהכול מקושר הדדית. אם אנחנו רוצים לחיות בצורה נכונה אז עלינו להיות מחוברים בינינו בקשרים טובים! אבל איפה אותם אנשים שרוצים ליישם זאת?

שאלה: האם אפשר להתגבר על עצמנו ולהפוך להיות מקושרים הדדית בחיים, כמו הצמחים אם נקבל הנחייה באמצעות הוכחות של המדע?

תשובתי: לא ראיתי את זה קורה באף מקום ואף פעם. כל מה שמדובר עליו במחקרים מדעיים על התנהגות נכונה, לא נתפס על ידי האנושות! המדענים אוהבים לדבר על דברים יפים, אבל מי מאיתנו אוהב ללמוד זאת? האנושות אפילו לא לומדת על עצמה. הנה, המלחמה חלפה אבל מסביב יש כל כך הרבה ייסורים! לא נשללת האפשרות שתהיה עוד מלחמה. הדבר מצביע על כך שהייסורים לא לימדו אותנו שום דבר! האגו הוא היסוד של הטבע, וכל מה שמגיע אליו מבחוץ לא יכול לחדור לתוכו.

לכן ברמת העולם שלנו אין הצלה. זה יימשך כך, עד שבאנושות תופיע קבוצת אנשים שתביא לעולם מלמעלה את האנרגיה העליונה, את ההכרה, את ההבנה, את אור התיקון, מפני שרק האור יכול לאחד אותנו. אחרת האנושות תשמיד את עצמה בהדרגה. וגם אם חלק מסוים בכל זאת יישאר גם הוא לא ילמד כלום. רק האנרגיה העליונה תציל אותנו!

שאלה: במה הקבוצה הזו שלומדת את חכמת הקבלה שונה ממדענים?

תשובתי: למדענים אין שליטה על האנושות, ואילו לקבוצה הזאת יש שליטה בכך, כדי להכניס לעולם שלנו את אותו כוח חיובי שיאזן את האגו. ואז באיזון בין האגו והכוח השני  נקרא לו אלטרואיזם, בקו האמצעי, העולם יתחיל להתפתח בהכרה, בהבנה ושיתוף פעולה הדדי ולעלות למעלה לדרגות קיום עליונות חדשות לגמרי.

זה יהיה עולם אחר לחלוטין, שבו כבר לא נתקיים בצורתנו הנוכחית, אלא ניוולד מחדש כיצורים אחרים, מאחר והמבנה הפנימי שלנו ישתנה, ובהתאם לזה תשתנה הצורה החיצונית.

שאלה: מי מחליט, שהגיע הזמן לזה?

תשובתי: אנשים שעוסקים בבעיה הזאת אומרים שהזמן כבר הגיע, והם מנסים לעשות זאת נקווה, שהם יספיקו לעשות זאת לפני המלחמה הבאה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.5.2016

 

One comment

  1. עמית טרפוצ'ניק

    תכנית טבע על צמחים, שמעתי בשיעור שאתה אוהב
    https://youtu.be/L-3ve-BicfA

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest