דף הבית / משבר עולמי / החושך הוא אש חזקה

החושך הוא אש חזקה

שאלה: כיצד יכולה להופיע אש אכזרית במקום אור טוב?

תשובתי: אתה צודק, את השאלה הזאת שאלו אותי רבים בזמן האסון בכרמל. אז ככה, מלמעלה מגיע אור, ואנחנו, על ידי פעולותינו ותכונותינו המנוגדים אליו, הופכים אותו לאש. תראו מה אומר הזוהר (קיימים עוד הרבה מקומות כאלה):

ספר הזוהר, בראשית, סעיף י"ז: "והארץ היתה תוהו":

חושך הוא סוד אש חזקה. וחושך הזה חופה על התהו, על גבי אותו פסולת, והוא נתתקן ממנה. כלומר, שחושך אין פירושו העדרו של האור בלבד, דהיינו ריקנות, אלא הוא בחינה הפועלת ריקנית, כמו אש חזקה השורפת ומכלה כל ישות שנוגעת בו ומניחה מקומו ריקן.

וזה שכתוב, חושך הוא סוד אש חזקה ששורפת ומכלה כל, כן הוא מכלה ומשבית את האור שבמקומו, ואותו החושך חופה על תוהו ההוא. ומה שנקרא בשם חושך ואינו נקרא בשם אש, העניין הוא, כי כוח השריפה שבו אינו מעצמו אלא מתוך שהוא שורה על ההוא פסולת הנקראת תוהו ומקבל ממנה.

כי זה סוד שיתוף מידת הדין במידת הרחמים שהמלכות עלתה למקום בינה להתתקן שם עם בחינת המסך שבה, וכיון שאין שם בבינה שום דין ואש שתוכל המלכות להתתקן במסך כמו שנתקן הבהו, לפיכך שורה החושך הזה על התוהו ששם אש החזקה שהיפך את הזוהמא לפסולת ותוהו.

ומשם מקבל ההוא חושך כוח של אש שורפת כמו האשא תקיפא שבתוהו. וזה שכתוב כי מקבל מהתוהו אותו כוח של אש חזקה ושורפת.

ידיעות קודמות בנושא:
טוב ההופך לרע
מדוע להתנגד לחיבוק טוב
דין ורחמים

2 comments

  1. אני לא פיזיקאית אבל התיאור בזוהר קצת דומה גם לתיאור של חורים שחורים בחלל..שבולעים הכל גם חומר וגם אנרגיה, מעין אנטי חומר…

  2. הצורה הסופית איננה סופית כי אין סוף , האש מתפתחת ביחד עם כל האלמנטים האחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest