דף הבית / משבר עולמי / ומי יטפל ב-3600 פסיכולוגים?

ומי יטפל ב-3600 פסיכולוגים?

הבורא משחק עם האדם
ממשלת בריטניה מתכננת להשקיע 255 מיליון דולר במלחמה נגד דיכאון, במסגרתה יוכשרו 3600 פסיכולוגים. תוכנית זו גובשה לאחר פרסום תוצאות מחקר, שהראה כי תרופות נגד דיכאון כגון פרוזאק אינן יעילות כפי שחשבו, ואין בהן יותר מהשפעה של פלצבו.
התייחסותי: גם הפסיכולוגים לא יעזרו. הם בעצמם יזדקקו לעזרה, כי גם הם בני אדם.

כיום אנו מצויים בעיצומו של השלב האחרון של ניסיוננו להסתדר עם האגו המתגבר, עם דרישותיו. אנו שוגים לחשוב כי איננו דורשים כל כך הרבה, אך אפילו אם היינו מצמצמים את דרישותינו עד למינימום האפשרי – זה לא היה עוזר.

מדוע? כי האגו עצמו דורש את תיקונו ולא את צמצומו. בכוונה תחילה הוא נוצר הפוך מהבורא, מכוח האהבה והנתינה. תוכנית הבריאה, להביא את האדם האגואיסט לרצון להיפטר מהאגו שלו, טמונה באגו המתפתח בעצמו. רק לשם כך הוא מתפתח!

אולם האדם לבדו אינו מסוגל לגלות זאת בטבע. וזאת משום שלהבנת מטרה זו של התפתחות האגו, האדם צריך לכלול בתוכו גם את החלק האלטרואיסטי של הטבע. אבל אז לא היה האדם יכול להגיע לשנאה מלאה לאגו, כאל מי שקובר אותו.

לכן ניתנה לנו חכמת הקבלה דרך האבות ושרשרת המקובלים לאורך הדורות, שהשיגו את הבורא, את החוק העליון של הטבע. אחרת לא היינו יודעים שישנה יציאה ממצבנו שנראה כחסר מוצא.

אפילו אם נחזור בחזרה למערות, נצמצם את הצריכה עד לממדים של ימי קדם (בואו ונפנטז שהדבר אפשרי),
אפילו אם אחרי מלחמות עולם שלישית ורביעית יישאר רק קומץ קטן של אנשים על פני אדמה חרבה,
זה לא ישנה את העובדה כי האגו כבר הגיע לגבול התפתחותו.

ולכן, במצב שכזה, לפי חוק הטבע, הוא חייב להשתנות – עד להשתוות צורה (הידמות) מלאה לבורא. כך הבורא משחק איתנו!

One comment

  1. מאמר נעשה אדם, זוהר בראשית אות קנט

    קנט) ויאמר אלקים נעשה אדם, סוד ה' ליראיו וגו': בהכתוב ויאמר אלקים וגו' יש סוד שאינו נגלה אלא ליראיו. פתח ההוא סבא דסבין ואמר שמעון שמעון מאן הוא דאמר נעשה אדם, ויאמר אלקים, מאי ניהו הכא האי אלקים. פתח אותו זקן הזקנים ואמר: שמעון שמעון, מי הוא שאמר, נעשה אדם וכתוב בו ויאמר אלקים, מי הוא כאן השם אלקים הזה. אדהכי, פרח ההוא סבא דסבין, ולא חמא ליה, בנתיים, פרח לו אותו זקן הזקנים ולא ראה אותו וכמה דשמע רבי שמעון, דהוה קרי ליה שמעון, ולא רבי שמעון, אמר לחברוי, ודא האי הוא קב"ה, דאתמר ביה ועתיק יומין יתיב. וכמו ששמע רבי שמעון, שהיה קורא אותו שמעון, ולא רבי שמעון, אמר לחבריו, בוודאי שזה הוא הקב"ה, שנאמר בו ועתיק יומין יתיב. הא כען איהו שעתא, למפתח בהאי רזא, דודאי, הכא אית רזא דלא אתיהיב רשו לאתגליא הרי עתה השעה לפתוח בסוד הזה, כי כאן יש סוד שלא ניתן רשות לגלותו, וכען משמע דרשותא אתיהיב לאתגליא,  ועתה משמע שניתן הרשות לגלות.

    פירוש, כי נודע שהסודות שנגלו לחכמי הזהר, היה על ידי השגות האורות של המדרגות העליונות, בדרך השראה, ויש בהם פנים ואחורים, שפירושו העלם וגילוי. ולפי מדת גדלה של בחינת פנים של המדרגה כן מדת גדלה של בחי' האחורים שלה. והשראת האחורים, ה"ס קריאה והזמנה להשראת הפנים. ולכן היו יודעים ממדת ההעלם של האחורים שהשיגו, את מדת הגילוי העתידים להשיג. וז"ש וכמה דשמע ר"ש דהוי קרי ליה שמעון ולא רבי שמעון, דהיינו שהשראת האחורים שה"ס קריאה, היתה חזקה כל כך עד שנאבדו לו כל המדרגות ונעשה לאדם פשוט, דהיינו לשמעון מן השוק, והכיר בזה שהוא קריאה והזמנה להשגת פנים מאד נעלה, לפיכך תיכף אמר לחברוי ודאי האי הוא קב"ה, דאתמר ביה ועתיק יומין יתיב. שאין מדרגה גבוה ממנו. וז"ש וכען משמע דרשותא אתיהיב לאתגליא, שעתה נראה, שהשיג רשות לגלות סוד הגבוה הזה. והוא המרומז באלו ב' שאלות הנ"ל: מי אמר נעשה אדם, ואיזה שם אלקים נאמר בהכתוב הזה. אם הוא אלקים דבינה או אלקים דמלכות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest