דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גלובליזציה – קצת יותר ממה שחשבתם

גלובליזציה – קצת יותר ממה שחשבתם

שאלה: הגלובליזציה מצטיירת לאנשים כרשת של קשרי מסחר ותעשייה. אך את כל זה האנושות יצרה בעצמה. ואילו אתה אומר שהגלובליזציה היא חוק הטבע, דרגת התפתחות חדשה. יתר על כן, מתברר שאי קיום החוק הזה משפיע על דרגות הדומם, הצומח והחי. כיצד האדם אמור להסכים עם רעיון כזה?

תשובתי: אלה הם הדימויים של האדם שמניח שהאנושות מתפתחת באופן מקרי, או איך שבא לה, ללא קשר עם מערכת הטבע ועם חוקי ההתפתחות שלה. "נו, פיתחנו את התעשייה, הנה המפעלים שמעבדים את חומר הגלם, והנה השוק למכירת התוצרת, כך אנחנו מתפרנסים זה מזה". למעשה, אנחנו תלויים זה בזה מפני שהטבע, בהתפתחות שלו, דחף אותנו לכך.

"גלובליות" היא לא רק קשרי מסחר. היום איננו יכולים לספק את חיינו בכל התחומים אם לא נהיה קשורים בצורה הדדית עם כל העולם. זה נוגע לא רק לאוצרות הטבע ולמוצרי הצריכה, אלא אנחנו קשורים גם במחשבות, ברצונות, וחולקים בינינו למעשה גורל אחד.

זה נכון שהקשר המורגש ביותר נמצא בתחום ההספקה ההדדית של הדברים הנחוצים. לדוגמה, כמה סיוע יידרש ליפן לאחר רעידת האדמה ההרסנית והצונאמי? ומהיכן היא תקבל את כל זה? למדינה הזאת אין שום משאבים משלה, חוץ מהעָם המיוחד והחרוץ, שמסוגל לסבול הכול. את ההספקה הנחוצה הם מקבלים מהעולם, ולאחר מכן הופכים אותה לתוצרת לייצוא. אז מה הם יעשו עכשיו אם העולם לא יעזור? – יהיה להם כמובן קשה מאוד.

אך אם היפנים ינצלו בצורה נכונה את המצב שנוצר, על אף כל העוצמה והטראגיות של המכה שניחתה עליהם, הם ישקמו את עצמם וייצרו מדינה חדשה, טובה הרבה יותר מזאת שהייתה להם לפני האסון. אני בטוח שהם כבר מתכוונים לשנות הכול, לתכנן הכול מחדש, ולשדרג את כל המערכת המדינית. אני מרגיש שהם כבר חושבים על כך.

מתוך שיעור בנושא "גלובליזציה – חיים בעולם אינטגרלי", 14.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הלקחים מאסונות הטבע
גלובליזציה: בהתאם לנסיבות המשפחתיות
אף אחד כבר לא יצליח להסתתר בעולמו הקטן והחם

One comment

  1. אם כך דווקא יפן היא המדינה המתאימה לשינוי שהרב מציע. אולי כדאי דווקא עכשיו להשקיע מאמץ הסברתי (ראיונות, מאמרים וכדומה ביפן וביפנית) ואפשר כמובן להעזר בתלמידים היפנים שיסבירו את השיטה לפי חכמת הקבלה לעמם. אולי יפן תהיה החלוץ שידגים לעולם איך לבצע את השינוי שהרב מציע.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest