חינוך על ידי האור

יש לנו רק דרך אחת: להפיץ את חכמת הקבלה החוצה ולחזק את עצמנו מבפנים. ואז נמשוך את המאור המחזיר למוטב, והוא ייתן לאחרים, בדיוק כפי שהוא נותן לנו, את ההרגשה שהכול תלוי בקשר ההדדי שלנו. הם יבינו זאת רק לאחר שיישפך האור. הרי הקשר בינינו הוא כבר התקשרות אנושית, רוחנית. אנחנו זקוקים לזרימה של האור, להארה פנימית בינינו, כדי שנרגיש את התלות שלנו בהארה הזאת.

הקשר חייב להתקיים דווקא בדרגה הזאת, ולא בדרגות של הטבע הדומם, הצומח והחי. דרגת האדם היא דרגת השגת הבורא, ולכן אנחנו חייבים לעזור לעצמנו ולכל האנושות, ולהזמין על עצמנו את השפעת האור. רק הוא יגביה אותנו מעל לחישובים של הדרגות הקודמות, ופתאום נרגיש ונבין שהכול תלוי ביחסים בינינו. רק האור שמשפיע עלינו מסוגל להעלות אותנו לדרגת ההכרה וההשגה הזאת.

אינך יכול להסביר לבני האדם, שנמצאים בדרגה הבהמית, שהכול תלוי ביחסים ההדדיים הטובים שלנו. אתה תגיד להם: "בואו נאהב זה את זה!", והתגובה שלהם תהיה: "על מה אתה מדבר? מה זה, ולנטיין? יום האהבה?" והם צודקים. הם רוצים לראות הוכחות לפני שהם יעשו משהו. הרי זו אינה בדיחה, לתת לעולם שיטה חדשה.

ולכן נשאר לנו רק דבר אחד: לחנך את עצמנו ואת כל העולם בהדרגה, לאט לאט, ולתת לאור את ההזדמנות להשפיע ולהעניק לבני האדם הכרה חדשה. מאחר ואנחנו קשורים עם המערכת הכללית, כשהאור יעבור דרכנו, הוא יישפך החוצה לכל השאר, כפי שמסביר בעל הסולם בסוף ההקדמה לספר הזוהר. וחוץ מזה, ההפצה החיצונית גם היא עושה את שלה.

אין פיתרון אחר, אלא רק החינוך. ואז, תוך כמה שנים בני האדם יתחילו להסכים איתנו פנימית: "באמת, הכול תלוי בקשר ההדדי הטוב". וכל השאר כבר יבוא מעצמו.

מתוך שיעור בנושא "גלובליזציה – חיים בעולם אינטגרלי", 14.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך העולם החדש
כיצד ייראה העולם בעתיד
לשבת מחדש על ספסל הלימודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest