דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך העולם החדש

חינוך העולם החדש

האנושות חייבת להבין שהחיבור הוא השלב הבא של ההתפתחות. אם כבר הפכנו למשפחה אחת, לעם אחד, למערכת אחת שבה כולם תלויים זה בזה, אז אין מוצא אחר. אנחנו חייבים לקבל את זה בכל הרצינות. עלינו ללמוד את המערכת הכללית לפי העקרונות המדעיים של הנדסת המערכת, ובהתאם לזה לפתח ולהנהיג את חוקי היחסים ההדדיים בין בני האדם, בין העמים, בין המדינות ובכלל בכל האנושות.

תשאל מדענים מהי מערכת אינטגרלית, והם יסבירו לך: זה אומר שכולם תלויים בכולם, ואף אחד אינו יכול לזוז ממקומו, מבלי שיזיז את כל האחרים. ולכן חייבים לקחת בחשבון את האינטרסים של כולם ללא יוצא מהכלל. בשלב הראשון לא לעשות לאחרים את מה ששנוא עליהם, ובשלב הבא אנחנו מתחילים להפעיל את המערכת בצורה נכונה ויעילה, לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך".

עד שלא נקבע כזה קשר הדדי במערכת שלנו, לא יהיו לנו חיים טובים. מיום ליום, בכל מיני צורות אפשריות, יתגלה לנו יותר ויותר המנגנון המקולקל של היחסים ההדדיים שלנו. בדרגת הדומם, חוסר האיזון בינינו יתגלה בצורה של אסונות טבע: התפרצויות של הרי געש, צונאמי, רעידות אדמה, שריפות, שיטפונות, הוריקנים, התחממות כללית, התפוצצויות בשמש… וגם הירח יכול להפוך למקור של בעיות למיניהן.

כך משתקף חוסר האיזון שלנו בדרגת הדומם. הבעיות בדרגת הצומח יכולות לגעת ביבול. כמו שכתוב על מכות מצרים, מסופר שם בצורה אלגורית על סוגים שונים של אסונות בדרגות הצומח והחי, עד שהמצב יגיע לדרגת האדם.

ולכן אנחנו חייבים, מצד אחד, לקבל על עצמנו את החוק האינטגרלי, דווקא בצורה של חוק, ומהצד השני, להפעיל כמה שיותר מהר את מערכת החינוך, כדי להסביר לבני האדם מדוע החוק הוא כזה, מדוע אנחנו חייבים לקיים אותו וכיצד לעשות זאת.

האבטלה בעולם המודרני חובקת מיליונים רבים. חוץ מזה, קיימת אבטלה סמויה. ויהיו עוד רבים שיפסיקו לעסוק בדברים שרק הורסים את הטבע, או בייצור נשק וכדומה. כולם יעבדו בתחום ההסברה. ובסופו של דבר, כל אחד יספק לאחרים את הדברים ההכרחיים.

וזה מה שדרוש לנו: לייצר את מה שהכרחי עבור כל אחד, ולחלק לכולם, יחד עם החינוך. כל אחד צריך לקבל את "המנה החינוכית" שלו ואת המנה של הדברים ההכרחיים לקיום. זאת תהיה משימתה של הממשלה העולמית ושל כל המערכת הכלל אנושית.

מתוך שיעור בנושא "גלובליזציה – חיים בעולם אינטגרלי", 14.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הלקחים מאסונות הטבע
חינוך על ידי האור
קשורים ברשת אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest