גלגלי שיניים

שאלה: איך אנחנו עכשיו, מאותו המצב שבו אנחנו נמצאים, נוכל לממש באופן מעשי את ההתקפה על תכונת ההשפעה?

תשובתי: צריכים להשתדל להתחבר עם החברים שלנו בהשפעה הדדית, כמו גלגלי שיניים. כך שבהתחלה לפחות ניתפס בשיניים זה בזה ואחר כך נתחיל להתקדם, כלומר, שכולנו ננוע לכיוון אחד.

וכאשר נתחיל לקדם את עצמנו בכיוון אחד, אז יידרש לנו הכוח החיצון שיממש את הפעולה הזאת. כי אז נבין עד כמה איננו מבינים ואיננו מרגישים זה את זה, ואיננו מסוגלים להתקדם בצורה חלקה! ואז נצטרך לבקש מהכוח העליון להתלבש בנו ולסובב אותנו, את כל גלגלי השיניים האלה יחד. רק אז נוכל להתחבר בצורה הנכונה.

אבל כדי לגלות שהוא נחוץ לנו, אנחנו צריכים קודם לבוא בינינו במגע במידה מסוימת, להיתפס בשיניים האלה זה בזה.

שכל אחד ידמיין לעצמו שהוא גלגל שיניים שנכלל במנגנון הכללי, וצריך להיתפס עם השיניים שלו בשיניים של כל האחרים. והשיניים האלה בנויות כך שהן רוצות לנגוס בך ואתה רוצה "לטרוף" בעזרתן את האחרים. ואז כולנו נרגיש את הנחיצות בהתערבות של הכוח החיצון שיסובב אותנו.

אחרת אנחנו לא מסוגלים לנוע יחד. רואים את זה לפי כל הבעיות שמתעוררות בקבוצות. צריך להיות כוח חיצון שינהל אותנו, ואז ננוע בצורה חלקה. אחרת לא ייצא שום דבר.

אותו הדבר קורה עכשיו בעולם: כולם מתחילים להיאחז בשיניים בכולם, והעולם הופך לאינטגרלי. כולם תלויים זה בזה ולא יכולים להתנתק מהאחרים ולקרוע את הקשרים בין המדינות, בין התאגידים. בזמן הקרוב ביותר זה יתגלה יותר ויותר.

אף אחד לא יכול להתנתק מהאחרים, אלא אם כן תפרוץ מלחמה שתעצור את ההתפתחות ותזרוק את כל העולם כמה עשרות שנים אחורה. אבל לאחר מכן החיבור הזה בכל מקרה יחזור כי זאת המגמה של הטבע.

ואז העולם יהיה זקוק בהתערבות של כוח עליון זר שיחייב את כולם לנוע ולהסתובב יחד, אם כבר כולם נאחזו זה בזה בצורה חזקה על ידי השיניים ונעצרו מבלי לדעת איך להסתובב בצורה נכונה כדי להתקדם קדימה.

וזה יגרור כאלה ייסורים ושיתוק של הכלכלה ושל כל שאר התחומים, שהאנשים יזעקו לעזרת הכוח העליון. לא תישאר להם ברירה. וכך בני האדם יגלו את הבורא. אבל נקווה שזה יקרה בדרך האור ולא בדרך של ייסורים.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 01.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתאסף תחת כנפי השכינה
מנוע נצחי שעובד על אהבה
מאגואיסטים מבודדים לשלם אחד

One comment

  1. שלום,

    מצד אחד אתה אומר שאנחנו צריכים להתכלל במחשבה הכללית של הקבוצה שהיא מעלינו ומצד שני שצריכים לבקש חסרון להשפעה.
    אני מבין כל אמירה אך איך הם משתלבות יחד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest