דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / במה מאמינים המדענים של היום

במה מאמינים המדענים של היום

"אני משוכנע שהיווצרות היקום שלנו אינה מקרית. החיים ביקום מנוהלים על ידי חוקי פיזיקה קבועים, וכל חוק הוא מקרה פרטי של איזושהי תיאוריה אחת כוללת. משמע, שמבנה היקום הוא הפשוט ביותר. אין צורך לדמיין אינספור יקומים על מנת להסביר את מבנה היקום האחד והיחיד". (פול סטיינהרדט, פרופסור לפיזיקה באוניברסיטת פרינסטון)

"אני בטוח לחלוטין: הזמן אינו קיים. האנושות המציאה את הזמן כמגבלה נוחה, אך היא בלתי יציבה ומובילה לטעויות. השכל שלנו משתמש בה על מנת להשליט סדר כלשהו על המציאות". (קרלו רובלי, פרופסור לפיזיקה באוניברסיטת מרסל).

"אני מאמין בקיום הזמן, מאמין בסיבתיות. כמו כן, יש לי ספק בכך שלפני המפץ הגדול הזמן כלל לא היה קיים. לפי דעתי, ההיסטוריה שלנו התחילה הרבה לפני המפץ". (לי סמולין, פיזיקאי).

"אני מאמין שהשליטה בדיבור היא תנאי מוקדם הכרחי לתודעה. לכן, בעלי חיים ותינוקות שטרם למדו לדבר אינם בעלי תודעה. במילים אחרות, הם חסרי יכולת לסבול או ליהנות, הם אינם מסוגלים לחוות ניסיון כלשהו ולבצע עליו רפלקסיה שכלית". (פרופ' דניאל דנט, מנהל המרכז למחקרים קוגניטיביים באוניברסיטת טאפטס)

"אני מאמין שלדבורים, לפרפרים ולג'וקים ישנה תודעה, ושהם מסוגלים לחוות לחץ עד כדי למות ממנו. ברור שהתודעה שלהם שונה מזו של בני האדם. סביר להניח שבעולם יש מגוון סוגי תודעה. כשאני משתמש במילה 'תודעה' אני מתכוון לתחושה ולצורה שבה אנחנו תופסים את העולם ואת הקשרים שבין חלקיו השונים". (אלן אנדרסן, העורך הראשי של המגזין "ניו סיינטיסט")

"אני מאמין באהבה אמיתית. במשך 20 שנה של קריירה מדעית חקרתי תופעות מגוונות – החל משיטות מתוחכמות ביותר בהן גברים ונשים מבצעים מניפולציות זה על זה, ועד לבגידות המיניות הנוראיות ביותר. ואף על פי כן, כל הצדדים האפלים של הטבע האנושי לא הצליחו לנפץ את האמונה שלי באהבה אמיתית. האהבה האמיתית היא נדירה. רק מועטים זכו לחוות אותה. דרכי האהבה ה"רגילה" סלולות: משיכה היפנוטית, אובססיה לאדם הנאהב, להט מיני. אולם האהבה האמיתית פוסעת בתלם משלה. קשה להגדיר אותה, היא בורחת מהמדידות המדעיות, חומקת מכל הסטנדרטים". (דיוויד באס, פרופ' לפסיכולוגיה באוניברסיטת טקסס).

(נשלח על ידי תלמידי אליעזר קטנוב מניו-יורק)

ידיעות קודמות בנושא:
כל היקום מחובר הדדית בצורה אינטגרלית
הזמן לא קיים
כל היקום – מניצוץ אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest