דף הבית / המשבר ופתרונו / בואו נבנה את זה בעצמינו

בואו נבנה את זה בעצמינו

אנחנו יוצאים למחאות כנגד סכנת החיים בעולם, המחירים הגבוהים, המשבר בחינוך, בתרבות, ובאופן כללי, כנגד כל הסביבה שמטפחת את הילדים שלנו – נגד הסמים, האלכוהול, הזנות, החינוך וההשכלה ברמה הנמוכה, שאינה מספיקה לקידום מוצלח בחיים.

אנחנו צריכים ליצור סביבה חדשה עבור העם, ואז הוא יבין שאנחנו למעשה רוצים עתיד טוב יותר. ואז האנשים יקבלו מסגרת חדשה, שבה כולנו נתחיל לדאוג זה לזה באמצעות אותה סביבה חדשה שתיבנה יחד.

אנשי חינוך ופסיכולוגים מבינים מה צריך להיות בסביבה החדשה, ואיך זה אמור לעבוד על כל אחד כדי שהיא תהיה רצויה, כדי שהאנשים ירוצו אליה וירצו להישאר בה ולספוג את השפעתה –מבוגרים וילדים כאחד. ואז ביחד אנחנו נבנה מערכות כאלה, עד שכל העם יהיה תחת ההשפעה המועילה שלהן ויתחיל להשתנות.

מובן, שאנחנו צריכים לבנות את מערכת המידע שלנו, ההדרכה, החינוך, כולל סולם ערכים חדש. לכן, אנחנו צריכים אנשי מקצוע כדי שיעזרו לנו להשתמש בכלי הזה כדי להשפיע על האנשים. אני חוזר ואומר, שאנחנו לא עושים את זה בפרספקטיבה הנוכחית, כשהממשלה והאנשים בעלי ההשפעה שולטים על אמצעי התקשורת ודרכם מתמרנים את האנשים, אלא אנחנו עושים זאת בשיתוף עם האנשים, ומסבירים להם כל פעולה ופעולה שלנו.

אנחנו יוצרים אווירה שתשפיע בצורה מועילה בזכות השתתפות של ההמונים ושיתוף הפעולה הגלובלי. כולנו נתקדם מתוך ההבנה וההשגה של תהליך ההתפתחות העצמית. עם הידע הזה העם יעלה לרמה גבוהה יותר ויהיה בעצמו מעורב בחינוכו. אנחנו פשוט צריכים לספק לו דוגמאות וערכים חדשים, שמנוגדים לישנים. אבל אחרי ההסבר כולנו יחד משתתפים בבניית הסביבה, שמפתחת אותנו.

אז יש לנו תקווה לצאת מהתחושה שאיבדנו את הדרך, בדומה לאנשים שהלכו לאיבוד ביער או במדבר, ולא יודעים לאיזה כיוון ללכת. אנחנו בעצמינו נבנה לנו עתיד בטוח ומשגשג, ולא אוטופיה ופנטזיה. זה תלוי במידת ההכנה שלנו ובשינויים שמתרחשים בנו בשל החינוך, כיצד נוכל לשפר את מערכת החינוך שתשנה אותנו.

כאן חשובה ההדדיות בינינו לבין הסביבה שניצור, כך שתשפרנה אחת את השניה. אנחנו נשפר את הסביבה שמחנכת אותנו, וכשבזכותה משיגים את המדרגה הבאה, אז מתחילים לבנות סביבה של רמה עוד יותר גבוהה, עם דרישות יותר עמוקות. והסביבה שוב משפיעה עלינו, אנחנו כביכול מחלצים את עצמנו מהמצב הנוכחי בשל ההבנה, המודעות והשינוי העצמי. כך למעשה אנחנו עולים במדרגות של שיתוף הפעולה, הנתינה ההדדית, ההסכמה והאהבה.

חשוב שכל אחד שמשתתף בתהליך הזה, לא רק מקבל חיים שקטים יותר ומשגשגים יותר ויחס טוב של כולם – דרך ההשתתפות שלו בתהליך החינוך, הוא יוצר את החיים האלה עבור אנשים אחרים ומהווה חלק פעיל בכל המערכת. וכתוצאה מכך, כל המערכת הופכת להיות מעצבת ויוצרת את עצמה.

מכך יוצא, שלראשונה בהיסטוריה אנחנו לא מתפתחים תחת השפעת האגו שדוחף אותנו קדימה והופך אותנו ליותר אלימים, יותר אגואיסטים ומרוחקים זה מזה, אלא אנחנו נהיים פחות אגואיסטים, פחות אכזריים, יותר מתקשרים ומשתפים פעולה אחד עם השני דווקא בזכות כך שמחנכים את עצמינו.

ואז המשבר הרציני באנושות, אשר נגרם על ידי חוסר בחינוך האדם במשך אלפי שנים, יתוקן. מתברר שהאדם כמרכז הבריאה, ישיג את גובהו, יוכל ליצור לעצמו סביבה הולמת, סביבה מתאימה. אז העולם יתוקן ובני האדם גם יעברו תיקון – יחד, ואחד בזכות השני.

ובנוגע לסיסמאות שאיתן האנשים באים להפגנות בדרישה לצדק חברתי, חלוקה הוגנת, תעסוקה מלאה, קורת גג, כבוד – כל מה שבכל רחבי העולם העם דורש, אז הכול אפשרי! בואו נבנה את זה בעצמינו! כדור הארץ שלנו יספק את כולנו אם נעבוד ביחד, גם בשימוש המשותף של משאביו.

כיום, אנחנו רואים שהאנשים הם לא חסרי אונים. יש להם דעה וכוח, בתנאי שהם מתאחדים ודורשים דברים רציניים חיוניים לקיומם. לא יתכן שחלק קטן מהאוכלוסייה נהנה, כי הצליח לבנות סביב עצמו שריון חזק, וכל העם נטוש. זאת אומרת, שתקוות העם לחיים נורמליים בטוחים, לא מתחת לקו העוני, תלויה באם נצליח ליצור את הסביבה המתאימה ולבנות חברה חדשה.

שיחה מס' 8 בתוכנית "חיים החדשים", 05.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא בכפייה אלא מכל הלב
מכרה זהב של יחסים טובים
לא היה טעם לעבוד כל כך קשה!

One comment

  1. אופיר אברהם

    איך יוכל דרגת המקבל להתחיל להשפיע?
    הריי הטבע הוריו וסביבתו חינכו אותו כך שידע רק לקחת ולקבל לטובותו האישית.
    כך שכל עוד שהאדם לוקח ומקבל , כך ירגיש אותו אדם "טוב" עם עם עצמו ומקובל בחברע (חברה) ומצליח.אז איך אם כך נלמד את המקבל שדרכיו לא נכונות.שהריי הוא וביחד עם גב שלם מהחברע טוענים שדרכם היא הנכונה ואנחנו חיים בעולם של החזק שורד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest